ISS:ltä Finnairille ulkoalueiden kunnossapito-, turvallisuus-, siivous- ja postituspalvelut

Finnair ja ISS Palvelut ovat allekirjoittaneet 18. toukokuuta 2015 puitesopimuksen turvallisuus-, siivous- ja postituspalveluista sekä ulkoalueiden kunnossapidosta pääasiassa Helsinki-Vantaan lentoaseman alueella.

Finnairin tarjouskilpailun taustalla on palvelutuotannon kehittäminen vastaamaan Finnairin kasvutavoitteita, luomaan kilpailukykyä kannattavan toiminnan varmistamiseksi ja vastaamaan toimintaympäristön muutoksia Helsinki-Vantaan kehittyessä tulevina vuosina.

– Olemme erittäin tyytyväisiä uuden sopimuksen myötä jatkoa saaneesta kumppanuudestamme. Yhteistyömme ISS Palveluiden kanssa on viime vuosina kehittynyt vahvasti muun muassa turvallisuuspuolella. Nyt solmitussa laajassa sopimuksessa on sovittu tehokkaampien toimintamallien ja -tapojen käyttöönotosta sekä toimintojen jatkuvasta tehostamisesta. ISS Palvelut valikoitui kumppaniksemme muun muassa siksi, että yhteinen tavoitteemme on kehittää toimintaa joustavammaksi ja taloudellisemmaksi kaikilla sopimuksen osa-alueilla, kertoo sopimuksesta vastaava apulaisjohtaja Pekka Kuosmanen Finnair Oyj:n Facility Teamista.

– Kokonaisvaltainen palvelutarjontamme tukee ja helpottaa Finnairin päivittäistä työtä ja varmistaa operaatioiden sujuvuutta ilman häiriöitä. Pitkäaikainen yhteistyömme on kartuttanut Finnairin liiketoimintaan, lentokenttä-alueen operaatioihin ja kiinteistöihin liittyvää tietoamme ja osaamistamme. Kokemuksemme edesauttaa meitä tuottamaan Finnairille korkealaatuisen, kehittyvän kokonaispalveluratkaisun, joka tukee kustannustehokkaasti yhtiön kasvutavoitteita, asiakkuusjohtaja Tomi Viitanen ISS Palveluista toteaa.

Sopimus astuu voimaan 1. kesäkuuta ja se työllistää noin 130 ISS:läistä.

Lisätiedot:

ISS Palvelut Oy
Tomi Viitanen
Asiakkuusjohtaja
tomi.viitanen@fi.issworld.com

Finnair Oyj
Facility Management
Pekka Kuosmanen
pekka.kuosmanen@finnair.com

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli 517 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on noin 11 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 75 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Apulaisjohtaja Pekka Kuosmanen, Finnair Oyj, Facility Team