ISS:ltä turvallisuuspalvelut Outokummulle

Outokumpu ja ISS Palvelut ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen palvelusopimuksen, joka koskee turvallisuus- ja satamapalveluiden tuottamista Outokummulle.  Sopimus astuu voimaan 1.1.2015.

Sopimuksen piiriin kuuluvat Outokummun Tornion tehtaat, Röyttän sataman satamapalvelut sekä Espoon pääkonttori.

– Haluamme uudistaa turvallisuusalaa vastaamaan tämän päivän tarpeita. Syntynyt sopimus on malliesimerkki strategiamme mukaisista kokonaispalveluratkaisuista, joissa päivittäistä tekemistä helpotetaan teknisillä ratkaisuilla. Perusajatus on samalla parantaa tehdasalueen kokonaisturvallisuutta, kertoo Turvallisuuspalvelut-liiketoimintayksikön johtaja Mikko Kesti ISS Palveluista.

Tornion tehdasalueella työskentelee noin  2000 Outokummun työntekijää sekä useita satoja ulkopuolisten palveluntoimittajien työntekijää. Sopimus työllistää alkuvaiheessa noin 20 ISS:läistä.

ISS on tuottanut teknisiä ratkaisuja tehtaiden prosesseihin ja aluevalvontaan pitkään ja asiakkuuksia on eri puolilla Suomea. Aluevalvonnan yhdistäminen teknisiksi palvelualustoiksi on ISS:n turvallisuuspalveluiden uusi palveluratkaisu, jota on menestyksekkäästi hyödynnetty suurteollisuudessa.

Lisätiedot:
ISS Palvelut
Mikko Kesti
liiketoimintayksikön johtaja
mikko.kesti@iss.fi

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 534 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Mikko Kesti, Turvallisuuspalvelut-liiketoimintayksikön johtaja