ISS:ltä turvallisuuspalvelut Tampereen kaupungin kiinteistöihin

Tampereen kaupunki on solminut ISS Palveluiden kanssa kolmivuotisen sopimuksen turvallisuuspalveluiden tuottamisesta kaupungin eri yksiköiden kiinteistöihin. Sopimuskausi käynnistyi tammikuun alusta.

Sopimus koskee Tampereen kaupungin yksiköitä sekä niitä yhtiöitä, jotka ovat sopineet yhteistyöstä Tampereen Logistiikka Liikelaitoksen kanssa.  Sopimuksen piiriin kuuluu muun muassa kolmen sairaalan paikallisvartiointi ja satoja hälytysvalvontakohteita. Mahdolliset Tampereen kaupungin sopimuskaudella käyttöön ottamat uudet kiinteistöt liitetään sopimuksen piiriin.

– Sopimus on meille erittäin merkittävä laajuudeltaan. Sen syntyminen osoittaa kykyämme tuottaa kaikki asiakkaan tarvitsemat nykyaikaiset ja kustannustehokkaat turvallisuuspalvelut. Esimerkiksi sairaalaympäristö on kokonaisuutena erittäin haasteellinen ja vaatii omaamaamme erityisosaamista.  Monipuolinen palveluvalikoimamme ja kattava osaamisemme mahdollistaa näin laaja-alaisen sopimuksen parhaan mahdollisen palvelutuotannon oman henkilöstömme voimin, ISS Palveluiden tuotejohtaja Mikko Kesti kertoo.

Tampereen kaupungin turvallisuuspalvelut kilpailutettiin avoimella menettelyllä. Tarjoajille asetettiin tiukat kelpoisuus- ja vähimmäisvaatimukset. Tarjoajien arvioinnissa käytettiin hinnan lisäksi vertailuperusteina tarjoajan raportointijärjestelmän toimivuutta, helppokäyttöisyyttä ja selkeyttä sekä laatujärjestelmiä. ISS oli yksi neljästä vaativat kelpoisuusehdot täyttäneistä tarjoajista. Lopullisessa tarjousten vertailussa ISS erottui kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi palveluntarjoajaksi.

– Turvallisuuspalvelut on Tampereen kaupungin yksiköiden toiminnan kannalta merkittävä palvelukokonaisuus ja sen vuoksi edellytämme valitulta palveluntuottajalta voimakasta sitoutumista ja rautaista ammattitaitoa. ISS Palvelut on jo heti sopimuksen aloitusvaiheessa osoittautunut odotustemme ja vaatimustemme arvoiseksi. Jatkuvalla yhteistyöllä ja kehittämisellä uskon ISS:n ja Tampereen kaupungin välisen turvallisuuspalvelusopimuksen jatkossakin täyttävän kaikkien Tampereen kaupungin yksiköiden erilaiset ja monipuoliset turvallisuuspalvelun tarpeet, toteaa tuoteryhmävastaava Jussi Tamminen Tampereen Logistiikka Liikelaitoksesta.

Lisätietoja:

Jussi Tamminen, tuoteryhmävastaava, Tampereen Logistiikka Liikelaitos, p.040 773 9911, sähköposti jussi.tamminen@tampere.fi
Tuotejohtaja Mikko Kesti, ISS Palvelut, p. 040 514 1871, sähköposti mikko.kesti@iss.fi

Tampereen Logistiikka liikelaitos on julkisten hankintojen asiantuntija, joka vastaa Tampereen kaupungin yhteishankinnoista sekä kaupungin yksiköiden tavara- ja palveluhankintojen kilpailuttamisesta. Hankinta-asiantuntijat mahdollistavat asiakkaiden joustavan, helpon ja taloudellisen arjen. Tampereen Logistiikka palvelee pienissä ja suurissa hankinnoissa sekä kuljetuksissa, henkilöliikenteessä ja konevuokrauksessa.

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli 555 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Pikafaktat

ISS tuottaa turvallisuuspalvelut Tampereen kaupungin eri yksiköiden kiinteistöihin.

Jussi Tamminen