ISS Palveluille sertifikaatti teräsrakenteiden suunnittelu- ja valmistuspalveluihin

ISS Palveluille on myönnetty EN 1090-1 sertifikaatti, jonka soveltamisalaan kuuluvat kantavat teräs- ja alumiinirakenteet.

Vuonna 2014 Suomessa voimaan astunut Euroopan parlamentin ja neuvoston hyväksymä asetus (305/2011) edellyttää CE-merkintää, kun EN 1090-1 standardin soveltamisalaan kuuluvat tuotteet saatetaan markkinoille Suomessa tai muualla EU-maissa. ISS Palveluiden sertifikaatti kattaa teräsrakenteiden suunnittelu- ja valmistuspalvelut toteutusluokkaan EXC2 asti, jolloin tyypillisiä rakennuskohteita ovat kulkusillat, mastot, tornit, siilot ja rakennusten rungot.

Tuotantotilojen ja -laitteiden tulee olla soveltuvia teräsrakenteiden tuotannolle ja käytettävien materiaalien CE-merkittyjä. Lisäksi sertifikaatti edellyttää muun muassa työntekijöiden oikeanlaista pätevyyttä ja koulutusta.

"Pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin takaamalla heille oikeanlaiset tuotteet käyttötarkoituksen ja laadun osalta. Voimme valmistamisen lisäksi hoitaa myös teräsrakenteiden suunnittelun lain vaatimalla tavalla kumppanimme kanssa", sanoo ISS Palveluiden liiketoimintayksikönjohtaja Mika Martola.

Sertifikaatin ISS Palveluille myönsi DEKRA Industrial Oy toukokuussa 2016.

Lisätietoja:

ISS Palvelut
Mika Martola, liiketoimintayksikönjohtaja, teollisuus ja energiantuotanto
mika.martola@iss.fi

ISS Palvelut
on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassawww.iss.fiwww.issworld.com