ISS Palveluille Suomen paras HSEQ-arvioinnin tulos

ISS Palvelut on saanut HSEQ-todistuksen arviointimenetelmän historian parhailla pisteillä. HSEQ-auditointi sisältää työterveyteen, työturvallisuuteen, ympäristöasioihin ja laatuun liittyvät arviointialueet.

Pääauditointikohteena oli Nokian Renkaat ja täydentävät auditoinnit tehtiin Outokummun Kemin ja Tornion toimipisteissä, Eforan Oulun toimipisteessä sekä Ruukin Raahen toimipisteessä. Auditointi kattoi siivous- ja käyttäjäpalvelut sekä rakennus- ja talotekniikkapalvelut.

Inspecta Sertifiointi Oy:n arvioinnissa todetaan, että yleisarvio ISS:n kyvykkyyksistä yritystasolla ja HSEQ-arviointialueissa ovat korkeat. ISS:n saama kokonaispistemäärä oli 606 pistettä asteikolla nollasta 750:een. Luokituksen "erinomainen" saa yli 400 pisteellä.

ISS Palveluiden laatupäällikkö Veli-Matti Simola kertoo, että aloite auditointiin tuli asiakkailta, jolloin koko prosessin lähtökohtana oli toimintojen tarkastelu asiakkaan näkökulmasta.

– Olemme erityisen tyytyväisiä työterveyteen ja työturvallisuuteen liittyvien arviointialueiden saamiin erinomaisiin arvioihin, sillä ne ovat teollisuusasiakkaillemme erityisen tärkeitä alueita.

Arviointiraportissa nostettiin esiin myös ISS:n kattava ja monipuolinen johtamisjärjestelmä. Simolan mukaan laatu tarkoittaakin usein erilaisia johtamismalleja, asiakastyytyväisyyteen ja henkilöstötyytyväisyyteen liittyviä järjestelmiä sekä asiakkuudenhoidon, työterveyden, työturvallisuuden ja ympäristöasioiden suunnitelmia, jotka aidosti ohjaavat toimintaa.

– Meillä on paljon tietoa ja osaamista, jotka tulivat auditoinneissa hyvin esille. Arviointiraportti auttaa meitä kehittämään toimintaamme entistäkin asiakaslähtöisemmäksi. Lisäksi se todentaa työterveys-, työturvallisuus-, ympäristö- ja laatunäkökulmia yhdenmukaisella ja objektiivisella tavalla ja toimii referenssinä.

Lisätiedot:

Projektijohtaja Reima Harju
ISS Palvelut Oy
reima.harju@iss.fi

Laatupäällikkö Veli-Matti Simola
ISS Palvelut Oy
veli-matti.simola@iss.fi

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 534 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Laatupäällikkö Veli-Matti Simola