ISS Suomi digitalisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan

ISS tarjoaa Suomessa yrityksille ja yhteisöille lounasravintolat, kokoustarjoilut ja catering-palvelut sekä kunnissa ja kaupungeissa ateriapalvelut oppilaitoksille, päiväkodeille sekä hoito- ja hoivapalveluille. Nyt ISS digitalisoi kaikkien asiakaskohteidensa ravintoloiden ja keittiöiden omavalvonnan ja johtamisprosessit. Kumppanina digitalisoinnissa toimii kotimainen Fredman.

Fredmanin Food Tech -palvelu otetaan käyttöön kaikissa ISS:n ravintoloissa ja keittiöissä vuoden 2019 loppuun mennessä. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan ja keittiön omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi.

– Vastuullisuus on meille sydämen asia ja sen ytimessä ravintola-alalla on ruokaturvallisuus. Yhtenäistämällä omavalvontamme pystymme keskitetysti analysoimaan dataa ja luomaan näin uudenlaiset mittarit ruokaturvallisuudelle kaikissa kohteissamme Suomessa. Ruokaturvallisuuden varmistamisen lisäksi älykkäät järjestelmät helpottavat työntekijöidemme arkea, kertoo ISS:n ravintolapalveluiden tuotejohtaja Petri M. Salminen.

ISS varmistaa keittiötoiminnalleen kriittisen ruokaturvallisuuden integroimalla digitaaliset palvelut osaksi ravintoloidensa ja keittiöidensä päivittäisiä prosesseja. Ennen palvelusopimuksen tekemistä Fredmanin Food Tech -palveluita on kokeiltu yhdeksässä ISS:n ravintolakohteessa, joista saatujen käyttäjäkokemusten mukaan älykäs palvelu sekä säästää aikaa että selkeyttää työntekijöiden ja esimiesten arkea.

Ympärivuorokautista mittaustietoa

ISS kerää ympärivuorokautisesti mittaustietoa ravintolakohteistaan ja keskuskeittiöistään niihin asennettavien Kitchen Robo -sensorien avulla, joiden automatisoitu lämpötilavalvonta aiheuttaa riskitilanteissa hälytyksen. Toimipisteissä omavalvonta ja mittaukset suoritetaan erillisen mobiilisovelluksen ohjaamana. Kaikki tieto tallennetaan suoraan Fredmanin rakentamaan pilvipalveluun, joka analysoi saamaansa dataa ja mahdollistaa siten ravintolatoimintojen tehokkaamman suunnittelun ja kehittämisen. Fredmanin kanssa allekirjoitettu monivuotinen sopimus sisältää myös palvelun jatkuvan kehityksen ja sen käyttöön kouluttamisen.

– Digitaalinen omavalvontajärjestelmä ja tiedolla johtaminen edustavat uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiöosaamisen lisäksi myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Emme toimita ISS:lle pelkkää järjestelmää ja tietokantaa laitteineen, vaan rakennamme ja ylläpidämme yhdessä palvelua, joka tähtää liiketoiminnan kehittämiseen kohti täydellistä keittiötä. Palveluumme kuuluu myös henkilökunnan valmennus sovelluksen hyödyntämiseen, kertoo Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtaja Markku Lukkari.

Kuva: Fredman Group, Sam Jansen

ISS Palvelut luo kestävää hyvinvointia kiinteistöille ja niiden käyttäjille ja siten laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Olemme yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Kokonaispalvelumme muodostuu ravintola-, siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja työpaikkapalveluista. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 407 miljoonaa euroa ja henkilöstömme vahvuus 8 017. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Director Communications, ISS Palvelut

linkedin.com/in/tiiasoininen/