ISS tuli toiseksi Savuton Työpaikka 2014 -kilpailussa

ISS on sijoittunut toiseksi Savuton Työpaikka 2014 -kilpailussa. Kilpailun päätuomarina toiminut komissaari Olli Rehn palkitsi voittajat Savuton Suomi 2040 -seminaarissa 6. toukokuuta. ISS kannustaa henkilökuntaa positiivisella otteella savuttomuuteen.  Savuttomuutta on kehitetty pitkäjänteisesti kolmessa eri vaiheessa, joista ensimmäinen käynnistyi vuonna 2011. Tämän vuoden alussa otettiin kolmas ja viimeinen askel, jolloin kaikkien tupakkatuotteiden ja sähkösavukkeiden käyttö kiellettiin työaikana.

ISS pyrkii työnantajana huolehtimaan kokonaisvaltaisesti työntekijöiden terveydestä ja hyvinvoinnista. ”Savuton ISS” on osa tätä pyrkimystä. Savuttomuus koskee ISS:n kaikkia toimipisteitä sekä asiakaskohteita. Suomen kolmanneksi suurimpana yksityisenä työnantajana ISS työllistää 12 000 henkilöä, joten henkilöstön tupakoimattomuudella on suuri merkitys työhyvinvointiin ja tupakoinnista aiheutuvien sairauksien ennaltaehkäisyyn.

Tuomaristo kiinnitti palkitsemisperusteissa huomiota ISS:n haasteelliseen toimialaan ja suureen henkilöstömäärään. Savuttomuustyötä on tehty ISS.llä pienin, mutta määrätietoisin askelin, ja työ jatkuu edelleen. ISS:n tavoitteena on edistää savuttomuutta positiivisesti kannustamalla, mikä tarkoittaa muun muassa sitä, että työntekijät on pidetty hyvin ajan tasalla ”Savuton ISS” -projektin etenemisestä ja tupakoinnin lopettamiseen tarjotuista tukimahdollisuuksista.

”Savuton ISS” -projektityöryhmässä on ollut mukana henkilöstön edustajina työsuojeluvaltuutettuja ja luottamusmiehiä sekä henkilöstöpäälliköitä, kiinteistö- ja työsuojelupäällikkö ja työterveyshuollon edustaja. Projektipäällikkönä on toiminut työterveyspäällikkö.

Savuton työpaikka parantaa terveyttä, jaksamista ja työhyvinvointia

Kilpailun päätuomarina toiminut komissaari Olli Rehn palkitsi voittajat Savuton Suomi 2040 -seminaarissa Helsingissä 6. toukokuuta. Hän kiitti kilpailuun osallistuneiden paneutuneisuutta ja hyvää yhteistyötä johdon ja henkilökunnan välillä ja totesi palkintoja jakaessaan, että työpaikan savuttomuus parantaa yrityksen toiminta- ja kilpailukykyä.

─ Savuttomuus vähentää työntekijöiden sairastumisriskiä ja parantaa myös työpaikkojen fyysistä ja henkistä ilmapiiriä. Savuton työpaikka voi olla myös imagokysymys ja esimerkkinä muille alan yrityksille, Rehn painotti.

Savuton Työpaikka 2014 -kilpailun voitti Valtra Oy, kolmas sija meni Keskusautohalli Oy:lle. Kunnianmaininnan saivat Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS ja Stora Enson Anjalankosken tehtaat.

Valtakunnallinen Paras Savuton Työpaikka -kilpailu on osa Savuton Suomi 2040 -hanketta.

Lisätiedot: Anne Tallgrén työterveyspäällikkö p. 0205 140 908, anne.tallgren@iss.fi

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 534 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Pikafaktat