• ISS Palvelut Oy/

Peab Invest ja ISS Palvelut solmivat edistyksellisen business garden -palvelutuotantosopimuksen Turun Nereis Business Gardeniin

Lokakuussa solmittu sopimus koskee Peab Invest Oy:n omistaman, Turun Pitkämäkeen alkuvuodesta 2014 valmistuvan liike- ja toimistokiinteistö Nereis Business Gardenin ylläpito- ja käyttäjäpalveluita ruokailu- ja cateringpalveluita lukuun ottamatta.

Palvelutuotannossa kaadetaan tavanomaisia raja-aitoja ja haastetaan perinteiset toimintamallit kiinteistösijoittamisessa: ISS manageroi ja tuottaa yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa Nereis Business Gardenin kaikki omistaja- ja käyttäjäpalvelut sekä kiinteistöhallinnon. Aiemmin Peab Invest Oy on hankkinut palvelut kategorioittain.

– Peab Invest Oy on kokenut Business Garden -konseptin toteuttaja. Moveres Business Garden on ensimmäinen pohjoismainen toimistorakennus, joka on saanut LEED-sertifikaatin. Rakennuksen suunnittelussa, toteutuksessa ja käytössä noudatetaan LEED-ohjeistusta. Myös Nereis Business Garden ja Espoon Matinkylässä viimeistelyvaiheessa oleva Eventes Business Garden sekä Vihdintien kupeeseen Helsingin Pitäjänmäkeen tulossa oleva Ultimes Business Garden ovat luonnollisesti suunniteltuja täyttämään LEED-luokituksen vaatimukset, kertoo toimitusjohtaja Heikki Levo Peab Invest Oy:stä.

Peab Invest Oy:n Business Garden on moderni konsepti, joka tarjoaa asiakasyrityksen liiketoiminnalle toimitilojen lisäksi hyvinvointia ja uudenlaista kannattavuutta ympäristöarvot huomioon ottaen.

– Kehitämme toimintaamme jatkuvasti olemalla aidosti innovatiivisia ja joustavia. Asiakkaan tavoitteet heijastuvat aina Business Garden -konseptissamme. Haluamme oppia asiakkailtamme ja yhteistyökumppaneiltamme parhaita käytäntöjä ja liittää ne osaksi Business Gardenin tila- ja palveluratkaisuja. Olemme käytännönläheisiä ja uskallamme tarvittaessa tehdä asioita eri tavalla, toteaa Levo.

ISS tarjoaa edistyksellisiä kiinteistönhallintavaihtoehtoja sijoittajille, joiden hallinnassa on esimerkiksi liike- ja toimistokiinteistöjä. Tällainen on myös Nereis Business Gardeniin solmittu sopimus, jossa ISS tuottaa palvelut yksi yhteistyökumppani -periaatteella.

– Tarjoamme integroidun palvelupaketin, joka räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaan. Täydennämme tarvittaessa omaa palvelutarjoomaamme yhteistyökumppaniemme kanssa siten, että kiinteistösijoittaja voi hoitaa itse esimerkiksi vain vuokralaisten hankinnan. Sijoittaja saa siis meiltä liiketoiminta-alustan niillä ominaisuuksilla, jotka itse haluaa, mikä tekee kiinteistön hallinnasta helpompaa ja tehokasta, kertoo johtaja Jussi Snällström ISS Palveluista.

Lisätietoja:

Jussi Snällström, johtaja, ISS Palvelut Oy, puh. 050 401 8584
Jyrki Heinonen, projektijohtaja, ISS Palvelut Oy, puh. 040 574 4669

Heikki Levo, toimitusjohtaja, Peab Invest Oy, puh. 040 7676 170
Sirpa Lindholm, hankekehitysjohtaja, Peab Invest Oy, puh. 050 483 5165

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkilöä, joista Suomessa noin 800. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Peab Invest Oy vastaa kiinteistöliiketoiminnasta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 5.3 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli 555 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. ww.iss.fi, www.issworld.com

Kiinteistösijoittaja saa meiltä liiketoiminta-alustan haluamillaan ominaisuuksilla, mikä tekee kiinteistön hallinnasta helpompaa ja tehokasta.
Johtaja Jussi Snällström