Poikkeustilanteessa punnitaan palveluasenne

ISS:n globaalina tavoitteena on tulla maailman parhaaksi palveluyritykseksi. Koronavirustilanne on vaatinut tätä asennetta historiallisella tavalla. ISS Suomi on perustanut sisäisen työnvälitystoiminnon ja rakentanut sitä varten perehdytysprosessin. Tavoitteena on tarjota voimakkaasti muuttuneessa tilanteessa työmahdollisuuksia yli yrityksen palvelualojen.

Siivous-, ravintola-, turvallisuus-, aula, kiinteistötekniikka- ja -huoltopalvelut – näiden asiakastarpeeseen räätälöidystä kokonaisuudesta on ISS:n kokonaispalvelu tehty. Maailmaa ja Suomea kohdanneessa poikkeustilanteessa näiden eri alojen ISS:läiset huippuosaajat ovat osoittaneet palveluasennetta, joka kertoo yhtiölle, että sen rohkea visio ”tulla maailman parhaaksi palveluyritykseksi” on hyvinkin konkreettinen ja saavutettavissa.

– Kuten kaikki suomalaiset ovat mediasta kuulleet ja lukeneet, koronavirustilanne on noussut erityisesti ravintola-alalla vastaan kuin seinä eivätkä meidän henkilöstöravintolamme ole tässä poikkeus. Sen sijaan poikkeuksellista on se, millä asenteella muun muassa meidän ravintolaosaajamme ovat ilmoittaneet halukkuudestaan tehdä tilapäisesti muita töitä, joita yhtiöllämme on tarjota. Esimerkiksi siivouspalvelut ovat tässä tilanteessa hyvin kysyttyjä, ISS Suomen henkilöstöjohtaja Sari Suono-Rasehorn sanoo.

ISS Suomi on perustanut sisäisen, alueellisen työnvälitystoiminnon, jonka toiminnasta vastaa yhtiön rekrytointitiimi. Toiminto kartoittaa työmahdollisuuksia niille henkilöille, joiden kohteessa palvelutuotanto on muuttunut koronavirusepidemian ajaksi. Vastaavasti ISS:n esimiehet ilmoittavat rekrytointitiimille poikkeustilanteen aikana avautuvista työmahdollisuuksista.

– Tällä toiminnolla voimme tukea ihmisten toimeentuloa ja ammatillisen monipuolisuuden kehittämistä myös tänä poikkeuksellisena aikana – kiitos palveluammattilaistemme, jotka ovat valmiita tarttumaan uudenlaisiin ja erilaisiin tehtäviin, Suono-Rasehorn kiittää.

Hän korostaa työnvälitystoiminnon lisäksi perehdytyksen tärkeyttä: jokainen tehtävää tilapäisesti vaihtava perehdytetään huolellisesti uuteen työtehtävään. ISS Suomi on tehnyt poikkeustilannetta varten perehdytyskortit jokaiseen palveluun. Perehdytys- ja työnvalvontavastuut on myös viestitty esimiehille yhtä painokkaasti kuin aina.

Director Communications, ISS Palvelut

linkedin.com/in/tiiasoininen/
twitter: @tiiasoininen

ISS Palvelut luo kestävää hyvinvointia kiinteistöille ja niiden käyttäjille ja siten laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Olemme yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Kokonaispalvelumme muodostuu kiinteistön ylläpito-, siivous-, ravintola-, turvallisuus- ja työpaikkapalveluista. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 407 miljoonaa euroa ja henkilöstömme vahvuus 8 017. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com.