• ISS Palvelut Oy/

Ravintolatyöntekijä Rajeevan Selvaskantharajah on yksi kolmesta finalistista kilpailussa, jossa mukana 486 000 palveluammattilaista

Lähes puoli miljoonaa palveluammattilaista työllistävän ISS:n globaalissa Omena-ohjelmassa etsitään vuosittain työntekijöitä, jotka ovat oivaltaneet työnsä merkityksen ja sen vaikutuksen asiakkaan liiketoimintaan. ISS Suomen ravintolatyöntekijä Rajeevan ”Jeevan” Selvaskantharajah on tänä vuonna yksi kolmesta finalistista. Voittaja valitaan Istanbulissa 23.5.

Siivous-, kiinteistöhuolto-, ravintola-, turvallisuus- ja aulapalveluista tunnettu, 70 maassa toimiva ISS palkitsee vuosittain lähes puolen miljoonan palveluammattilaisensa joukosta sen, joka on parhaiten oivaltanut työnsä merkityksen ja sen vaikutuksen asiakkaan liiketoimintaan. Finalistikolmikon valitsee konsernin ylin johto eri maiden vuotuisten Omena-voittajien joukosta. Maakohtaiset voittajat puolestaan valitaan kuukausivoittajien joukosta ja kuukausivoittajat ympäri vuoden asiakkaiden ja kollegoiden tekemien ehdotusten perusteella.

– Omena-ohjelma on niin ISS:llä globaalisti kuin meillä Suomessa yksi keskeinen palvelukulttuurin rakentamisen keino. Se, että meidän Jeevan on nyt kolmen finalistin joukossa, on valtavan hieno asia hänelle henkilökohtaisesti mutta myös meille koko ISS Palveluissa: se kertoo, että määrätietoinen työmme kohti maailman parasta palvelua näkyy täällä Suomessa, sanoo ISS Palveluiden toimitusjohtaja Jukka Jäämaa.

Sri Lankasta Suomeen muuttaneelle Rajeevan Selvaskantharajahille paikka finaalikolmikossa on iloinen yllätys, joka ei kuitenkaan muuta arkea. Asiakkaan mukaan Jeevan on ollut kahdeksan vuotta ravintolan kantava voima ja johtotähti.

– Me tehdään tätä työtä asiakkaita varten. Kaikkein paras fiilis tulee siitä, kun asiakas hymyilee ja on tyytyväinen palveluun. Jos asiakkaalla on huono aamu, jutellaan hetki kivoista asioista ja kyllä se hymy sieltä taas irtoaa, Selvaskantharajah kertoo.

Jukka Jäämaa korostaa, että Suomessa ISS:n kilpailuvaltti ja erottautumistekijä markkinassa on valtakunnallinen kokonaispalvelu, jossa paino on sanalla palvelu.

– Huolehdimme niin kiinteistöjen kuin niiden käyttäjien hyvinvoinnista koko kiinteistön elinkaaren ajan. Kaikessa palvelutuotannossamme nimenomaan hyvä palvelu on keskeistä. Meidän visionamme on tulla maailman parhaaksi palveluyritykseksi.

Omena-ohjelman lisäksi palvelukulttuuria luodaan ja johdetaan muun muassa Service with a Human Touch -koulutusohjelmalla, jonka mukaisesti 2 620 ISS Suomen työntekijää oli koulutettu vuonna 2018. Kaikki asiakkuusjohtajat puolestaan on koulutettu Key Account Manager Certification -ohjelmassa, jossa sertifiointi edellyttää sen osoittamista, että asiakkuuksia ja niissä työskentelevää henkilöstöä kehitetään systemaattisesti ISS:n prosesseja ja työkaluja noudattaen.

Lisäksi ISS Suomella on jatkuvasti noin 250 henkilöstön jäsentä tutkintotavoitteisessa koulutuksessa. Yksi heistä on Selvaskantharajah, joka suorittaa ruokapalvelualan ammattitutkintoa Vantaan ammattiopisto Variassa.

Selvaskantharajahin kilpakumppanit Omena-finaalissa tulevat Yhdysvalloista ja Singaporesta.

Director Communications, ISS Palvelut

linkedin.com/in/tiiasoininen/
twitter: @tiiasoininen

ISS Palvelut luo kestävää hyvinvointia kiinteistöille ja niiden käyttäjille ja siten laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Olemme yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Kokonaispalvelumme muodostuu kiinteistön ylläpito-, siivous-, ravintola-, turvallisuus- ja työpaikkapalveluista. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 407 miljoonaa euroa ja henkilöstömme vahvuus 8 017. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com.

"Kaikkein paras fiilis tulee siitä, kun asiakas hymyilee ja on tyytyväinen palveluun."
Ravintolatyöntekijä Rajeevan Selvaskantharajah