Sari Suono ISS Palveluiden johtoryhmään

OTM, MBA Sari Suono on nimitetty ISS Palveluiden johtoryhmään People and Culture -yksikön johtajaksi. Suono on viimeksi toiminut konsernin henkilöstöjohtajana HKScan Oyj:ssä sekä erilaisissa HR- ja muissa johtotehtävissä muun muassa A-katsastus Groupissa, Itellassa ja Finnairilla. Hän aloittaa tehtävässään syyskuun aikana.

Suonoa motivoi ISS:llä erityisesti kolme isoa asiaa. Visio tulla maailman parhaaksi palveluyritykseksi, yhtiön aito globaalius ja johdon tavoiteorientoituneisuus saavat tulevan People & Culture -organisaation vetäjän odottamaan uutta tehtävää innostuneena.

- Haluan ehdottomasti olla mukana maailmanluokan palvelukulttuurin rakentamisessa. ISS:llä henkilöstöpuolta kutsutaan People and Culture -organisaatioksi, mikä kertoo business-orientoituneisuudesta ja erityisesti ihmisten merkityksestä ISS:n menestyksen tekijöinä, Suono toteaa.

Suono sanoo, että hänelle on työssään tärkeintä varmistaa, että People and Culture on mukana liiketoiminnassa, tarjoaa oikeita toimenpiteitä sekä tehokasta ja käytännönläheistä tukea.

- Loppujen lopuksi olemme olemassa vain sitä varten että asiakkaille syntyy positiivinen palvelukokemus ja että yritys saa kauppaa.

Suono tuo yhtiöön vahvan osaamisensa liiketoiminnan ymmärtämisestä, ja alleviivaa erityisesti johtajuuden ja suoritusten johtamisen merkitystä yrityksen menestykselle.

- Erityisen paljon paukkuja pitää laittaa esimiestyöhön, sillä yhtiö on juuri niin hyvä kuin sen esimiestyökin, Suono linjaa.

ISS Palveluiden toimitusjohtaja Jukka Jäämaa kertoo halunneensa tehtävään henkilöstöammattilaisen, jolla on kokemusta palvelualalta ja henkilöstövaltaisesta yrityksestä.

- Sari on saanut paljon aikaan aiemmissa tehtävissään. ISS:lle on tärkeää, että henkilöstöpuolen johtaja on asiakaslähtöinen, puuttuu asioihin nopeasti ja ennen kaikkea ottaa vahvan otteen henkilöstön kehittämiseen, Jäämaa summaa.

Lisätiedot:

Viestintä- ja markkinointijohtaja Miia Eloranta, puh. 050 441 4221, miia.eloranta@iss.fi

ISS Palvelut
on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassawww.iss.fiwww.issworld.com