Kamux Oyj: Kamux jatkaa laajentumistaan ja avaa automyymälän Lempäälän Ideaparkin tulevaan laajennusosaan

KAMUX OYJ   LEHDISTÖTIEDOTE   5.9.2017 KLO 11.00

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux avaa Lempäälän Ideaparkin uuteen laajennukseen Suomen 2. suurimman myymälänsä.

Avaus ensi kesänä

Ensi kesänä Lempäälässä avautuva Pohjoismaiden suurin täyden palvelun vaihtoautokeskus on 1,5 hehtaarin lisäosa Ideaparkin nykyiseen kauppakeskukseen.

"Ideapark on ainutlaatuinen kauppakeskuskonsepti Suomessa, ja tuleva vaihtoautokeskus sopii erinomaisesti Kamuxin kasvusuunnitelmiin ja Suomen myymäläverkoston laajentamiseen. Haluamme olla siellä, missä asiakkaammekin ovat palvellaksemme suomalaisia autokaupoissa mahdollisimman hyvin. Päätös myymälän avaamisesta Ideaparkin yhteyteen oli helppo tehdä", Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen perustelee

Kamuxin  2. suurin myymälä Suomessa

"Kamuxin myymälä tulee olemaan kooltaan noin 3 000 neliömetriä eli toiseksi suurin myymälämme koko Suomessa. Se tarkoittaa 7-10 myyjää. Myymälään mahtuu noin 150 autoa, mutta Kamuxin konseptin mukaisesti asiakkaan ulottuvilla ovat kaikki noin 3 000 autoamme riippumatta siitä, missä tai miten asiakas haluaa asioida autokaupoilla", maajohtaja Mäkinen jatkaa.

Myymäläverkosto laajenee

Lempäälän kauppakeskuksen myymälä vahvistaa Kamuxin jalansijaa Pirkanmaan alueella ja laajentaa yhtiön myymäläverkostoa Suomessa entisestään. Tällä hetkellä Kamuxilla on jo myymälät Tampereen Hatanpään ja Lielahden alueella.

Asiakkaille tarjontaa ja elämyksiä ympäri vuoden

Laajennuksen myötä Ideaparkin kokonaispinta-ala kasvaa 115 000 neliöön. Uudistus on maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen kauppakeskusrintamalla. Suomen suurin kauppakeskus on kaksi kertaa Ratinan stadionin kokoinen. Kävijämäärän arvioidaan kasvavan vuotuisesta yli 7 miljoonasta ympärivuotisen tarjonnan avulla.

"On hienoa olla mukana kehittämässä suomalaista vähittäiskauppaa ja kuluttajia palvelevia uusia konsepteja. Kamux haluaa olla autokaupan suunnannäyttäjä, ja käytettyjen autojen myymälä Ideaparkin kauppakeskuksen yhteydessä on osa uudenlaista asiakkaiden palvelua", maajohtaja Mäkinen tiivistää.

Ideapark Lempäälän pohjoispäädyn laajennusosan rakennustyöt alkavat 15.9.2017. Uusi 20 miljoonan euron liikesiipi avataan kesäkuun puolivälissä 2018.

Lehdistötilaisuus:

ti 5.9. klo 11, Lempäälän kauppakeskus

Maajohtaja Jussi Mäkinen, puh. 050 590 5860

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja yhtiöllä on tällä hetkellä 39 autoliikettä Suomessa, yhdeksän Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 140 000 käytettyä autoa, joista 36 290 autoa vuonna 2016. Kamuxin liikevaihto nousi 405 miljoonaan euroon vuonna 2016. Kamuxin palveluksessa oli 552 työntekijää vuoden 2016 lopussa, joista 272 oli vakituisia työntekijöitä. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.