ANZAPLAN vahvisti Keliberin akkulaatuisen litiumhydroksidin kiteyttämisen

Keliber suoritti kolmivaiheisen litiumhydroksidin pilotointiohjelman vuosina 2019-2020. Pilotointiohjelma sisälsi rikastamisen, lämpökäsittelyn ja litiumhydroksidin valmistuksen. Keliber valitsi ANZAPLANin, saksalaisen teollisuus- ja erikoismineraali- ja metalliprojektien konsultointi- ja suunnitteluyrityksen, riippumattomaksi kolmanneksi osapuoleksi varmistaakseen, että Keliberin litiumhydroksidimonohydraatti (LiOH.H2O) täyttää akkulaadun vaatimukset Keliberin valitsemalla prosessilla. Joulukuussa 2020 ANZAPLAN vahvisti, että valittu näyte voidaan uudelleenkiteyttää akkulaadun puhtauden saavuttamiseksi.

”Olemme erittäin tyytyväisiä ANZAPLANin tuloksiin. Akkulaatuisen litiumhydroksidin tuottaminen omasta malmistamme valitulla tekniikalla on tärkeä virstanpylväs Keliberille”, sanoo toimitusjohtaja Hannu Hautala.

Lisätietoja antaa:

Hannu Hautala, toimitusjohtaja, puh. 040 712 2432