Heikki Pekkarinen litiumhankkeen rakentamisen johtajaksi

DI Heikki Pekkarinen on nimitetty Keliberin litiumhankkeen rakentamisen johtajaksi 2.1.2021 alkaen. Pekkarinen vastaa rakentamisen organisoinnista ja toteuttamisesta mukaan lukien turvallisuus- ja ympäristöasiat sekä keskeisistä toimittajavalinnoista. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Hannu Hautalalle ja liittyy Keliberin johtoryhmään.

Heikki Pekkarisella on vahva kokemus metalli- ja kaivosteollisuudesta sekä mittavien projektien johtamisesta. Hän on johtanut 440 M€ investointiprojektin, jossa Outokumpu Oyj kaksinkertaisti Kemin kaivoksen ja Tornion ferrokromitehtaan tuotannon. Lisäksi hän on toiminut Tornion ferrokromitehtaan johtajana sekä Kemin kaivoksen ja Tornion tehtaiden noin 300 hengen tehdaspalveluorganisaation johtajana.

"Toivotamme Heikin lämpimästi tervetulleeksi Keliberille. Hänellä on vahva kokemus teollisuuden projektinjohdosta sekä metalli- ja kaivosteollisuuden johtotehtävistä ja hän tuo tuntuvan panoksen yhtiön litiumprojektin toteutukseen", kertoo toimitusjohtaja Hannu Hautala.