Kiilto Pekka Terävän silmin: Tehokkaat tuotteet ja vastuullinen yritys

Huippuravintolan puhtaudesta ei voi tinkiä, mutta koska keittiötä siivotaan usein, puhtaanapidosta kannattaa tehdä mahdollisimman sujuvaa. Siinä kohtaa kuvaan astuvat toimivat puhdistustuotteet ja -välineet.

Myös Pekka Terävän Michelin-tähditetyssä Olo-ravintolassa puhdistustuotteen toimivuus asetetaan edullisen hinnan edelle.

- Jos ammattikokki, käsityön mestari kuluttaa aikaansa pintojen hinkkaamiseen huonolla tuotteella, se on kallista hommaa. Huippukokit siivoavat keittiönsä itse, ja siinä maksaa eniten ammattilaisen työpanos, ei puhdistukseen käytetty pesuaine.

Terävälle ravintoloitsijana on tärkeää myös pesuaineiden turvallisuus. Hän pyrkii valitsemaan tuotteita, jotka ovat tutkitusti turvallisia ja mahdollisimman vähän ympäristöä kuormittavia.

- Pesuaine päätyy yleensä viemäriin ja osaksi luontoa. Kuka sinne haluaisi epäpuhtauksia? Jos säästää väärässä kohtaa, saattaa aiheuttaa ympäristölle vahinkoa ja se voi koitua kalliiksi, Terävä muistuttaa.

"Kiilto on yhteistyökumppani"

Keittiöhygienian ammattilainen on ravintoloitsijalle tärkeä yhteistyökumppani. Terävä odottaa, että Kiillon apuun voi luottaa tarvittaessa, esimerkiksi kun pesukone hajoaa kesken kiireisen illan. Omat vakiotuotteet on helppo tilata säännöllisesti tutulta henkilöltä.

- Olemme tehneet Kiillon kanssa yhteistyötä pitkään ja se toimii. Kiilto on vastuullinen tekijä, ja palvelu toimii. Käymme yhteyshenkilömme Mika Sipposen kanssa tasaisin väliajoin läpi asioita, juttelemme siitä mikä toimii ja mitä voisi parantaa. On mukava kuulla uusista tekemistä helpottavista tuotteista ja pysyä näissä asioissa aallonharjalla, Terävä pohtii.

Katso, kuinka Pekka Terävän Olo-ravintolan keittiö puhdistuu lounaan jälkeen.