Miten käsihygienian tasoa sairaaloissa voidaan parantaa?

Käsihygienia on yksi keskeisimmistä keinoista, joilla voidaan ehkäistä infektioiden leviämistä terveydenhuollon ympäristöissä. Vaikka käsien pesu tai desinfiointi saattaa tuntua yksinkertaiselta asialta, käsihygienian toteutumisen varmistaminen on silti todettu haasteelliseksi. Kiilto auttaa terveydenhuollon toimijoita ja näiden infektiontorjuntatiimejä tekemään hoivaympäristöistä entistä turvallisempia. Lue lisää siitä, miten voimme auttaa sinua varmistamaan käsihygienian toteutumisen tiloissasi.

Todistetusti tehokkaat tuotteet

Terveydenhuollossa käytettävien käsihygieniatuotteiden on oltava erityisen korkealaatuisia, sillä niiden täytyy soveltua toistuvaan käyttöön ja pystyä torjumaan erilaisia taudinaiheuttajia riittävän tehokkaasti. Säädösten ja EN-standardien noudattaminen varmistaa, että tuotteet ovat asianmukaisesti käytettyinä todistetusti tehokkaita.

Kun valitset Kiillon ammattihygienian valikoiman Kiilto Pro ja Erisan Pro tuotteet, voit olla varma siitä, että ne ovat laadukkaita ja soveltuvat käytettäviksi terveydenhuollossa. Kiillolla käsien pesuun, desinfiointiin ja ihonhoitoon tarkoitettujen tuotteiden kehitystyöhön osallistuvat aina paitsi asiakkaat, myös ulkopuoliset asiantuntijat, kuten ihotautilääkärit. Näin voidaan varmistaa, että tuotteet soveltuvat mahdollisimman hyvin toistuvaan käyttöön työpaikalla.

Tutustu kattavaan käsihygieniatuotteiden valikoimaamme

Annostelijaratkaisuja, jotka parantavat käsihygieniaa

Käsihygieniatuotteiden saatavuudella ja tarjonnalla on suora vaikutus käsihygienian toteutumiseen. Näkyville paikoille sijoitellut, helposti käytettävät annostelijat kannustavat sekä henkilökuntaa että vierailijoita desinfioimaan kätensä silloin kun pitää. Sijainti on siis käsihygienian kannalta tärkeää.

Kiinnitämme suunnitteluprosessissa erityistä huomiota käsihuuhdeannostelijoidemme käytettävyyteen ja huollon helppouteen ja  tarjoamme asiakkaillemme apua niiden käyttöönotossa ja sijoittelussa. Valikoimaamme sisältyy eri kokoisia sekä automaattisia että manuaalisia annostelulaitteita, joista löydät varmasti ihanteellisen vaihtoehdon omiin tiloihisi.

Tutustu Erisan Pro SafePoint+ -annostelijaan – nopea automaattiannostelija sopii erityisesti ruuhkaisille alueille

Tieto lisää ymmärrystä

Käsihygieniaan liittyvä kulttuuri, asenteet ja tieto voivat vaikuttaa siihen, kuinka hyvin henkilökunta noudattaa heitä koskevia käsihygieniakäytäntöjä. Sama koskee myös vierailijoita, jotka eivät ehkä aina muista tai osaa desinfioida käsiään kunnolla. Näkyvien ohjeistusten tiedetään parantavan käsihygieniaan liittyviä asenteita merkittävästi. Vaikutus on erityisen suuri niiden vierailijoiden kohdalla, jotka eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia.

Asiantuntijamme tarjoavat henkilöstölle suunnattuja koulutuksia, jotka lisäävät heidän ymmärrystään aiheesta ja auttavat löytämään yhteisiä tapoja parantaa käsihygieniaa. Pyynnöstä saat myös erilaisia opasmateriaaleja, kuten tarroja ja julisteita, jotka ohjaavat kävijöitä kiinnittämään huomiota käsihygieniaan.

Terveysteknologiasta tukea työhön

Terveysteknologia tarjoaa ammattilaisille uusia, digitaalisia ratkaisuja, jotka sujuvoittavat terveydenhuollon käytäntöjä ja auttavat löytämään uusia tapoja ehkäistä hoitoon liittyviä infektioita ja kehittää toimintaa. Automaattisen käsihygienian seurantajärjestelmän kuten Kiilto Pro Hygimonin avulla voit kerätä enemmän tietoa käsihygienian toteutumisesta kuin koskaan ennen. Nopeat, luotettavat raportit auttavat infektiontorjuntatiimejä tunnistamaan hygieniaa parantavia toimenpiteitä ja mittaamaan niiden vaikutusta lähes reaaliaikaisesti.

Lue lisää Kiilto Pro Hygimonista täältä