KitchenAidin vuoden 2020 teemaväri: Kyoto Glow

Report this content

Kyoto Glow -väri heijastelee hyvinvoinnin ja tasapainoisen elämäntyylin trendiä.

KitchenAid julkaisi eilen 15. maaliskuuta vuoden 2020 teemavärinsä, Kyoto Glow’n. KitchenAid on tunnettu rohkeista värimaailmoistaan ja brändistään, joka innostaa ja inspiroi ruoanlaiton ystäviä. KitchenAidin vuosittaisen teemavärin valinnassa otetaan aina huomioon ajankohtaiset trendit. Tänä vuonna KitchenAid haluaakin korostaa Kyoto Glow -teemavärillään ihmisten lisääntynyttä kiinnostusta hyvinvointiin, tasapainoiseen elämäntyyliin ja optimismiin. Vihreän sävy on raikas ja eloisa, mutta samalla rauhoittava.

Laajamittaisen kulttuurintutkimuksen ja värisuosikkien kartoittamisen perusteella Kyoto Glow on väri, joka yhdistää ihmisten mieltymyksiä maailmanlaajuisesti. Ihmiset ovat tänä päivänä verkostoituneempia kuin koskaan aiemmin, ja yhä useampi etsii keinoja ladata akkujaan, ja kokee tarvetta keskittyä sisäisen tasapainonsa ylläpitämiseen. KitchenAid loi Kyoto Glow -värin, sillä keittiössä terveellisyyteen, hyvinvointiin ja hyvään oloon on helppo panostaa.

Kodeista löytyvät värit heijastelevat asukkaidensa persoonallisuutta ja keittiöstä voikin helposti luoda itsensä näköisen tekemällä persoonallisia värivalintoja kodinkoneiden suhteen. KitchenAidin kodinkoneet raikkaan vihreässä Kyoto Glow -värissä sopivat erinomaisesti moniin keittiöistä löytyviin väreihin, kuten vaaleansiniseen, majesteettiseen keltaiseen ja heleään vaaleanpunaiseen sekä neutraaleihin sävyihin, kuten mattamustaan, hopeaan tai helmenvalkoiseen.

Inspiraatio Kyoto Glow -värin nimelle on saatu japanilaisesta Kioton kaupungista, johon kiteytyy tasapainon ja harmonian ajatus. Kevät on uusien alkujen ja uudestisyntymisen aikaa, jolloin kirsikankukat kukkivat majesteettisten vuorten kupeessa luoden alueelle ainutlaatuisen tunnelman. Japanin entisenä pääkaupunkinakin tunnetun Kioton ajatellaan olevan maan kulttuuripääkaupunki ja se on tunnettu lukuisista puutarhoistaan, temppeleistään sekä perinteistään, kuten kaiseki-illallisistaan. Japanilaisessa perinnekulttuurissa kaiseki on taiteenlaji, jossa yhdistyvät maku, koostumus, ulkonäkö sekä värimaailma. Kyoto Glow onkin kunnianosoitus sekä japanilaiselle perinnekulttuurille että Kiotolle: väriin kiteytyy Kioton toiveikas ilmapiiri, joka inspiroi kotikokkeja olemaan optimistisia ja käyttämään luovuuttaan mahdollisimman paljon pitäen samalla huolta hyvinvoinnistaan.

“Kyoto Glow -värin avulla keittiönsä voi muuttaa palautumisen keitaaksi, jossa kerryttää uutta energiaa. Tämä väri myös heijastelee maailmanlaajuista self-care -kulttuuria. Väri valittiin inspiroimaan ruoanlaittajia ympäri maailmaa, ja sen avulla voidaan sekä ruokkia luovuutta että viedä hyvinvoinnin edistämistä kulinaristisiin kokemuksiin ja jopa niiden yli”, Cecilia Liss, Head of Nordics, KitchenAid, kertoo.

Vuoden 2020 teemaväri löytyy KitchenAidin rakastetusta Artisan 185-yleiskoneesta sekä Artisan K400-tehosekoittimesta. Lisätietoa Kyoto Glow -tuotteista löydät osoitteesta kitchenaid.fi. Tuotteet ovat nyt saatavilla ekslusiivisesti verkkokaupasta ja kivijalkaliikkeistä huhti-toukokuussa 2020.

Tiedustelut ja kuvapyynnöt: kitchenaid-pbm@bcw-global.com

KitchenAid
Lanseerattuaan legendaarisen yleiskoneensa vuonna 1919 ja ensimmäisen tiskikoneensa vuonna 1949, KitchenAid on vaalinut ikonista perintöään luomalla täydellisen tuotelinjan, joka on suunniteltu intohimoisille ruoanvalmistajille. Tänä päivänä KitchenAid-tavaramerkki tarjoaa kaiken tarvittavan hyvin varusteltuun keittiöön. KitchenAid juhlii satavuotista taivaltaan vuonna 2019 ja on osa Whirlpool Corporation -konsernia. Whirlpool on maailman suurin kodinkoneiden valmistaja ja vuonna 2017 sen vuotuinen liikevaihto oli noin 21 miljardia dollaria (USD). Whirlpoolilla on 92 000 työntekijää sekä 70 tehdasta ja tutkimuskeskusta ympäri maailman. Yhtiöön kuuluu Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit sekä muita suuria tavaramerkkejä, jotka toimivat maailmanlaajuisesti. Whirpool Corporationin Euroopan keskusyksikkö sijaitsee Perossa, Italiassa. https://www.kitchenaid.fi/