Puotilan vanhan ostoskeskuksen paikalle valmistuu 113 Lumo-kotia – ”Tarjolla on uusinta uutta yhdellä Helsingin vanhimmista asuinalueista”

Kojamo Oyj Mediatiedote 26.6.2024 klo 13:00

Asuinalueena Puotila houkuttelee sekä luonnon että palveluiden läheisyyttä arvostavia asukkaita. Klaavuntien Lumo-talolta katsottuna kaikki arjessa tarvittava on kävelymatkan päässä.

Vuonna 2022 puretun Puotilan vanhan ostoskeskuksen paikalle osoitteeseen Klaavuntie 11 Helsinki valmistuu 113 uutta Lumo-vuokra-asuntoa kesäkuun lopussa 2024.

Vanhan ostoskeskuksen palveluvalikoima ei kuitenkaan lopullisesti kadonnut uudisrakentamisen myötä. Klaavuntie 11 kivijalkaan on kesän aikana valmistumassa kuusi uutta liiketilaa, joihin siirtyy tuttuja toimijoita vanhasta ostoskeskuksesta; ruokakauppa, kioski ja useampi ravintola.

”Alueen asukkaat ovat odottaneet talon valmistumista siitä asti, kun elinkaarensa päähän tullut vanha ostoskeskus purettiin alta pois. On ilo kertoa, että pian pääsevät sekä talon uudet asukkaat että muut Puotilassa asuvat nauttimaan lopputuloksesta”, Lumo-kotien myyntijohtaja Laura Koiranen toteaa.

Ylimmillään kahdeksaan kerrokseen kohoavasta talosta löytyy asuntotarjontaa erilaisiin tarpeisiin: yksiöitä, kaksioita, kolmioita ja neliöitä kolmella eri sisustustyylillä. Kaikki keskeiseltä sijainnilta luonnon, kattavien palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksin ääreltä.

Havainnekuva Klaavuntie 11 asunnosta.

Klaavuntieltä on Puotilan metroasemalle noin viiden minuutin kävelymatka. Metrolla pääsee Helsingin keskustaan asti vajaassa puolessa tunnissa. Kun on tarpeen mennä kattavammin ostoksille mutta ei keskustaan asti, Kauppakeskus Itikseen on vain vartin kävely- tai viiden minuutin pyörämatka.

Lyhyen kävelymatkan päästä löytyy myös useampi päiväkoti, ala- ja yläaste sekä erilaisia puistoja ja muita ulkoilualueita, kuten Puotilan uimaranta ja viljelypalsta.

”Klaavuntien talomme kunnioittaa Puotilan kylämäistä luonnetta. Täällä viihtyvät kaikki; yksin- ja kaksin asujat, lapsiperheet ja eläkeläiset, pidempään alueella asuneet ja uutta asuinaluetta etsivät”, Koiranen kertoo.

Klaavuntien Lumo-talosta löytyy yhteisöllistä asumista tukevat, monipuoliset ja viihtyisät yhteistilat. Erilaisten varastotilojen lisäksi talon seitsemännestä kerroksesta löytyy kerhohuone, iso terassi, kaksi saunatilaa ja pesula. Suojaisa sisäpiha pihakannella tarjoaa erityisesti pienlapsiperheille turvallisen ajanviettopaikan.

”Tarjolla on uusinta uutta yhdellä Helsingin vanhimmista asuinalueista ja Puotila on nousemassa yhdeksi kysytyimmistä asuinalueista Itä-Helsingissä. Vielä olisi jokunen Lumo-koti vapaana”, Koiranen vinkkaa.

”Suunnitelmissa on järjestää talon asukkaille yhteistuparit syksyn alussa. Sitten, kun kaikki asukkaat ovat päässeet ensin kotiutumaan rauhassa.”

Lumo-kodit Puotilassa

Klaavuntie 11 Lumo-kodit ovat vapaasti vuokrattavissa Lumo-verkkokaupasta osoitteesta https://lumo.fi/vuokra-asunnot/Helsinki/Puotila/Klaavuntie-11, ilman vuokravakuutta ja tyytyväisyystakuulla.

Rauhallinen ja yhteisöllinen ilmapiiri tekee Puotilasta erityisen hyvän paikan asua. Tutustu Puotilaan asuinalueena: https://lumo.fi/lumo-elamaa/ita-helsingin-salaisuus-on-kylamainen-puotila

Lisätietoja

Laura Koiranen, myyntijohtaja, Lumo-kodit, puh. 020 508 3411, laura.koiranen@lumo.fi

Kojamo on Suomen suurin yksityinen asuntosijoitusyhtiö ja yksi suurimmista investoijista Suomessa. Tehtävämme on luoda parempaa kaupunkiasumista. Lumo tarjoaa ympäristöystävällistä asumista ja palveluita kaupunkilaiselle, joka arvostaa laatua ja vaivattomuutta. Kehitämme aktiivisesti sijoituskiinteistöjemme arvoa rakennuttamalla uutta, ostamalla ja kehittämällä olemassa olevaa kiinteistökantaa. Haluamme olla asumisen edelläkävijä ja asiakkaan ykkösvalinta. Kojamon osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla. https://kojamo.fi