KONEelle tilaus uuteen liikerakennukseen historiallisen Leadenhall Marketin viereen Lontoon Cityssä

KONE Oyj, lehdistötiedote 2.6.2022

KONE toimittaa People Flow® ratkaisuja historiallisen Leadenhall Marketin viereen rakennettavaan uuteen korkeatasoiseen One Leadenhall -liikerakennukseen Lontoon Cityn alueella. Toimitus sisältää muun muassa 25 hissiä.

Uuden 35-kerroksisen tornin jokaisesta kerroksesta avautuu esteettömät näkymät, ja siihen tulee yleisölle avoin terassi. Rakennuksella tulee arvioiden mukaan olemaan noin 4500 käyttäjää. Viereisen Leadenhall Marketin arkkitehtonista perintöä kunnioittava rakennus sulautuu kaupunkikuvaan saumattomasti.

KONEen toimitus sisältää 19 KONE MiniSpace™ -hissiä, neljä KONE MonoSpace®- hissiä, kaksi KONE JumpLift™ hissiä ja kaksi KONE TravelMaster™- liukuporrasta. Kaikki 15 matkustajahissiä varustetaan KONE Office Flow- ratkaisulla, johon kuuluu KONE E-Link™- palvelu sekä odotus- ja matka-aikoja lyhentävä KONE-kohdeohjausjärjestelmä.

”Olemme ylpeitä siitä, että saamme toimittaa People Flow ratkaisuja projektiin, joka yhdistää modernia suunnittelua ja perinteistä arkkitehtuuria ja nostaa alueen uuteen kukoistukseen”, sanoo KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Axel Berkling. ”Haluamme yhteistyössä auttaa asiakasta luomaan ensiluokkaisen käyttäjäkokemuksen ja odotamme innolla, että pääsemme tuottamaan lisäarvoa tähän korkeatasoiseen rakennukseen.”

Rakennuttajana toimii Brookfield Properties. Urakoitsija on Multiplex, ja pääarkkitehteinä toimivat MAKE ja Adamsons.

Projektin on määrä valmistua vuoden 2024 loppupuolella.

Tilaus kirjattiin vuoden 2021 neljännelle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:

12.05.2022: KONEelle tilaus uuteen sairaalaan Pohjois-Seelannissa Tanskassa

27.04.2021: KONEelle tilaus Arbor-toimistorakennukseen Bankside Yardsissa, Lontoossa

04.06.2020: KONEelle tilaus Tukholman metron uuteen laajennukseen

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.kone.com