KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjan 10 ykkösvaiheeseen Kiinassa

KONE Oyj, lehdistötiedote, 30.6.2022

KONE toimittaa People Flow® ratkaisuja Zhengzhoun metrolinjan 10 ykkösvaiheeseen Kiinassa. Toimitukseen sisältyy 153 liukuporrasta, 34 hissiä ja neljä liukukäytävää.

Zhengzhoun metrolinjan ykkösvaiheen 21,6 km pitkä rataosuus alkaa Zhengzhoun läntiseltä rautatieasemalta ja päättyy Zhengzhoun rautatieasemalle. Linjan kokonaispituus tulee olemaan 42 km, ja linjalla tulee olemaan 22 asemaa. Metrolinjalla tulee olemaan tärkeä merkitys Henanin provinssissa sijaitsevan Zhengzhoun kaupungin laajenemiselle. Se optimoi kaupunginosien välisiä yhteyksiä ja parantaa kaupungin uusien länsiosien rataverkostoa.

KONEen toimitukseen sisältyy seitsemän KONE MiniSpace™ hissiä, 27 KONE MonoSpace® hissiä, 153 KONE TransitMaster™ liukuporrasta ja neljä KONE TransitMaster™ liukukäytävää. Tilaukseen sisältyy myös kahden vuoden kunnossapitosopimus.

”Meille on kunnia toimittaa uusia People Flow -ratkaisuja Zhengzhoun metron rakennusprojektiin aikaisempien toimitustemme lisäksi”, sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson. ”Uudella liikennekeskuksella tulee olemaan tärkeä rooli alueen kaupunkikehityksessä, sillä se tuo liikenneverkostoon lisää mukavuutta ja yhtenäisyyttä.”

Metrolinjan rakennuttaja ja urakoitsija on Zhengzhou Metro Group Co. Ltd. Johtavat arkkitehdit ovat Electrification Design Institute Branch of China Railway Sixth Survey ja Design Institute Group Co. Ltd.

Projektin on määrä valmistua vuoden 2022 loppupuolella.

Tilaus kirjattiin vuoden 2021 neljännelle neljännekselle.

Scott McMahon, viestintäpäällikkö, KONE Oyj, puh. +358 50 356 0462, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:

18.01.2022: KONEelle tilaus Zhengzhoun metrolinjalle Zhengzhoun lentoasemalta Xuchangiin

23.09.2021: KONEelle tilaus liikennekeskukseen Shenzhenissä Kiinassa

17.06.2021: KONEelle tilaus Luoyangin metrolinja 2:een Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Toimitamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2021 KONEen liikevaihto oli 10,5 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.kone.com