Kanadalainen Halterm ostaa kolme Konecranes RTG -nosturia

Halifaxissa Kanadassa toimiva Halterm Container Terminal Limited on ostanut kolme Konecranes RTG -nosturia. Hankinnat ovat osa terminaalin kontti- ja kylmäkuljetusten kehittämiseen liittyvää investointiohjelmaa.

Haltermin terminaali sijaitsee vain tunnin matkan päässä isoympyräreitistä, ja se on lähimpänä Eurooppaa oleva konttiterminaali Pohjois-Amerikan itärannikolla. Halifaxin sataman suulla toimiva Halterm on itäisen Kanadan ainoa terminaali, jossa pystytään käsittelemään suurimpia, yli 10 000 TEU:n konttialuksia. Terminaalista on myös suora raideyhteys Torontoon, Montrealiin ja Yhdysvaltojen Keskilänteen. Uudet Konecranes RTG:t auttavat Haltermia käsittelemään käynnissä oleva konttipihan optimoinnin myötä lisääntyvän konttiliikenteen.

Vuoden 2018 aikana toimitettavat uudet Konecranes RTG -nosturit voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Nostureihin tulee Konecranes Active Load Control
-järjestelmä, joka eliminoi konttien heiluntaa, ja siten lisää kontinkäsittelyn tuottavuutta. Lisäksi nostureissa on automaattiohjaus-toiminto, joka pitää ne esiohjelmoidulla, suoralla ajoväylällä. Uudet nosturit kasvattavat konttipihan kapasiteettia 40 prosentilla 160 000 TEU-yksikköön.

Jussi Suhonen, Amerikan alueen myyntijohtaja, Satamaratkaisut, Konecranes, sanoo: ”Halterm Container Terminal on ollut meille hyvä asiakas jo vuosia. Terminaalissa operoi jo neljä Konecranes RTG:tä ja kaksi Konecranes-konttikurottajaa. Konecranes-satamahuolto vastaa RTG-nostureiden huollosta, käyttölaitteiden päivittämisestä ja uusien toimintojen lisäämisestä. Olen iloinen, että olemme osaltamme voineet siivittää Haltermin kasvua, ja että menestyksekäs asiakassuhteemme jatkuu.”

Lehdistö
Jussi Suhonen, myyntijohtaja, Amerikan alue, Satamaratkaisut, Konecranes
Sähköposti: jussi.suhonen@konecranes.com
tai puhelin: +1 (281) 610 2576

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com
tai puhelin: +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 600 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).