Konecranes lahjoitti 50 000 euroa

Konecranes on vuoden 2017 yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti tehnyt 50 000 euron lahjoituksen Åbo Akademille. Lahjoituksella halutaan tukea yliopiston teknologiaopetusta ja
-tutkimusta.

”Korkeatasoinen koulutus on keskeistä yritysten menestymisen kannalta, ja on erittäin tärkeää, että yliopistot pysyvät mukana esimerkiksi teknologian ja digitalisaation nopeassa kehityksessä”, toteaa Konecranes-konsernin toimitusjohtaja Panu Routila. ”Toivomme lahjoituksemme edesauttavan sitä, että meillä riittää tulevaisuudessakin lahjakkaita ja osaavia opiskelijoita.”

”Konecranesin lahjoitus on Åbo Akademille hyvin mieluinen. On rohkaisevaa saada tällaista tukea yhdeltä maailman johtavista teknologiayrityksistä, sillä se auttaa meitä tarjoamaan jatkossakin kansainvälisen huipputason koulutusta ja tutkimusta kemiantekniikassa ja tietotekniikassa”, sanoo Åbo Akademin rehtori, professori Mikko Hupa.

Mikael Wegmüller, johtaja, markkinointi ja viestintä
Sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2008

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Kuvateksti: Konecranesin toimitusjohtaja Panu Routila ja Åbo Akademin rehtori, professori Mikko Hupa.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 17 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).