KONECRANES NIMITTÄÄ TOIMITUSJOHTAJAKSI ROB SMITHIN

KONECRANES OYJ SISÄPIIRITIETO
7.10.2019 klo 09:15 EET

Konecranes nimittää toimitusjohtajaksi Rob Smithin

Konecranes Oyj:n hallitus on nimittänyt Rob Smithin Konecranesin toimitusjohtajaksi 1.2.2020 alkaen. Yhtiön talousjohtaja Teo Ottola, joka toimii myös toimitusjohtajan sijaisena, toimii väliaikaisena toimitusjohtajana tästä päivästä alkaen kunnes Rob Smith aloittaa toimessaan.

“Konecranes on saattanut loppuun noin kolme vuotta sitten toteutettua MHPS-yrityshankintaa seuranneen integraation. Yhtiö on nyt valmis seuraavaan vaiheeseen kehityksessään, jota varten voin ilokseni toivottaa lämpimästi tervetulleeksi Rob Smithin. Hän on globaali johtaja, jolla on meriittejä johtavien markkinapositioiden saavuttamisesta innovatiivisten liiketoimintastrategioiden kautta sekä syvää osaamista digitalisaatiosta ja vahvasta asiakasfokuksesta“, sanoo Konecranesin hallituksen puheenjohtaja Christoph Vitzthum.

Rob Smith siirtyy Konecranesille AGCO Corporationista, jossa hän on viimeksi toiminut Euroopan ja Lähi-idän vastaavana johtajana. Aiemmin hän on toiminut liiketoiminnan johtotehtävissä muun muassa TRW Automotivessa, Tyco Electronicsissa ja Bombardier Transportationissa. Hän on 54-vuotias Yhdysvaltojen sekä Saksan kaksoiskansalainen. Lisätietoja, mukaan lukien valokuva, on saatavissa tämän tiedotteen liitteenä olevasta Rob Smithin ansioluettelosta.

“Tulee olemaan suuri etuoikeus johtaa Konecranesia sen kannattavan kasvun tiellä. Konecranes on globaali teollisuusyhtiö, jolla on sitoutunut ja kyvykäs henkilöstö sekä vaikuttavaa teknologiaa. Olen innoissani päästessäni työskentelemään alansa johtajista koostuvan poikkeuksellisen ryhmän kanssa viedäksemme tämän erityisen yhtiön sekä asiakkaidemme liiketoiminnat uusille tasoille saavutuksissa, menestyksessä ja kasvussa“, Rob Smith kommentoi nimitystään.

Tämän muutoksen myötä nykyinen toimitusjohtaja Panu Routila jättää Konecranes-konsernin tänään. “Panu Routila on menestyksekkäästi johtanut Konecranesia merkittävän siirtymän läpi yhtiön kasvupolulla, ja hallituksen puolesta haluan lämpimästi kiittää Panua hänen työstään tämän siirtymän aikaansaamisessa”, sanoo Christoph Vitzthum.

“Olen ylpeä johdettuani Konecranesia yhden sen historian avainvaiheen, hankinnan, integraation ja kannattavuuden parannuksen läpi. Haluan kiittää hallitusta ja kaikkia kanssatyöntekijöitäni erinomaisen yhteistyön vuosista, ja toivotan Konecranesille parhainta menestystä tulevaisuudessa“, Panu Routila sanoi.

Tämänpäiväisen nimityksen myötä Konecranes on päättänyt lykätä pääomamarkkinapäiväänsä, joka oli määrä pitää 21.11.2019 Lontoossa. Uusi päivämäärä ilmoitetaan erikseen sen jälkeen kun uusi toimitusjohtaja on aloittanut tehtävässään.

Tiedotustilaisuus
Tiedotustilaisuus analyytikoille ja tiedotusvälineille järjestetään Hotel Scandic Simonkentässä, kokoushuone Manskussa (os. Simonkatu 9) klo 11.00 alkaen. Tilaisuuteen osallistuvat hallituksen puheenjohtaja Christoph Vitzthum, tuleva toimitusjohtaja Rob Smith sekä talousjohtaja ja väliaikainen toimitusjohtaja Teo Ottola.

Osallistuminen webcastin kautta
Englanninkielistä tiedotustilaisuutta voi seurata suorana webcast-lähetyksenä: https://qsb.webcast.fi/k/konecranes/konecranes_2019_1007_pressconference/
Lähetys alkaa klo 11.00.

Osallistuminen puhelimitse
Tiedotustilaisuuteen voi osallistua puhelimitse seuraavan linkin kautta: http://bit.ly/KonecranesConference
Linkki toimii älypuhelimesta tai tietokoneesta. Osallistujatunnus: 481764

Tiedotustilaisuuteen voi osallistua myös soittamalla johonkin alla olevaan puhelinnumeroon:

Maa                                                 Puhelinnumero
Tanska                                            +45 35 15 80 48
Suomi                                             +358 (0)9 7479 0360
Ranska                                            +33 (0)1 76 77 22 73
Saksa                                              +49 (0)89 2030 31236
Italia                                               +39 06 8750 0722
Alankomaat                                      +31 (0) 20 721 9250
Norja                                               +47 2100 2613
Ruotsi                                              +46 (0)8 5033 6573
Sveitsi                                             +41 (0)44 580 7230
Iso-Britannia                                    +44 (0)330 336 9104
USA                                                 +1 323-794-2442

KONECRANES OYJ
Eero Tuulos
Sijoittajasuhdejohtaja

Rob Smith, Konecranes Oyj:n tuleva toimitusjohtaja
Christoph Vitzthum, hallituksen puheenjohtaja, Konecranes Oyj
Soittopyynnöt: Virpi Vuori, Sijoittajasuhdeassistentti, Konecranes Oyj, puh. +358 20 427 2960

Eero Tuulos, Sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj, puh. +358 (0) 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Yrityksellä on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).