• Konecranes Oyj/

Konecranes on hankkinut Whiting Corporationin teollisuusnosturien, ydinvoimateollisuuden nosturien ja kunnossapidon liiketoiminnot laajentaakseen toimintaansa Pohjois-Amerikan markkinoilla

Konecranes on hankkinut yksityisomisteiselta Whiting Corporationilta teollisuusnosturien, ydinvoimateollisuuden nosturien ja kunnossapidon liiketoiminnot, mikä vahvistaa Konecranesin asemaa strategisesti tärkeällä Pohjois-Amerikan markkina-alueella.

Whiting Corporation on tunnettu ja arvostettu toimija Pohjois-Amerikassa. Se on jo yli sadan vuoden ajan palvellut monia erilaisia asiakkaita, kuten terästehtaita, autotehtaita, fossiilisia polttoaineita käyttäviä voimalaitoksia, metallinkäsittelykeskuksia, vesivoimalaitoksia ja ydinvoimaloita.

Hankinnan myötä Konecranes saa käyttöönsä Whitingin suureen asennettuun laitekantaan kuuluvat nosturit, minkä lisäksi sen teollisuuden kunnossapidon ja laitteiden liiketoiminta-alue saa uusia asiakkaita ja kasvumahdollisuuksia. Hankittavalla yrityksellä on noin 130 työntekijää seitsemässä kaupungissa.

”Toivotamme nämä Whitingin osaavat työntekijät tervetulleiksi Konecranesiin ja odotamme innolla, että pääsemme hyödyntämään uusia ja kiinnostavia kasvumahdollisuuksiamme yhdessä”, toteaa
Konecranesin teollisuuden kunnossapidon ja laitteiden Amerikan regioonan johtaja Bernie D'Ambrosi.

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaina on muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuuden yrityksiä, telakoita, satamia ja terminaaleja. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).