Konecranes on saanut Bharat Mumbai Container Terminalsilta 18 RTG-nosturin lisätilauksen

PSA International Pte Ltd:n (PSA) kokonaan omistama tytäryhtiö Bharat Mumbai Container Terminals Pte Ltd (BMCT) käytti elokuussa 2017 optionsa ja tilasi vielä 18 Konecranes Noell
-kumipyöräkonttinosturia (RTG).

Uusi tilaus on jatkoa kahdeksantoista RTG- ja neljän RMG-nosturin tilaukselle, joka toimitetaan vuoden loppuun mennessä. Nyt tilatut 18 RTG-nosturia toimitetaan kahdessa erässä: laitteista yhdeksän toimitetaan vuonna 2018 elokuun loppuun mennessä ja loput yhdeksän saman vuoden loppuun mennessä. Näiden toimitusten jälkeen BMCT:llä on käytössään yhteensä 36 Konecranes Noell -RTG:tä ja 4 Konecranes Noell -RMG:tä.

Shyam Pathak, Sales Director India, Konecranes, Port Solutions: ”BMCT:n laajennussuunnitelmat etenevät suunnitellusti, ja on ilahduttavaa, että johtavan globaalin satamaoperaattorin PSA:n organisaatioon kuuluva, kehittyvä konttiterminaali on toistamiseen päätynyt valinnassaan meidän nosturiteknologiaamme.”

RMG-nosturit tulevat käyttöön BMCT:n ratapihalle, jossa käsitellään jopa 1,5 kilometrin pituisia, kaksikerroksisia konttijunia. Nosturit saavat käyttövoimansa terminaalin sähköverkosta, joten ne eivät tuota ollenkaan paikallisia pakokaasupäästöjä. BMCT:n toimitusjohtaja Capt Suresh Amirapu: ”RMG-nostureissa on pyörivä vaunu, joten käyttäjällä on erinomainen näkyvyys kontteihin, junavaunuihin ja koko työskentelyalueelle. Lisäksi nostureiden molemmissa päissä on kahden ajotien levyiset ulokkeet nosturiradan molemmin puolin. Tämä tuo joustavuutta ratatoimintoihin ja nopeuttaa junakonttien käsittelyä.”

RMG-nostureiden ulottuvuus on 37,6 metriä (kuuden junaradan leveys), nostokapasiteetti 65 tonnia ja nostokorkeus 12,5 metriä. Nosturit voivat pinota yksi yli kolmen konttia päällekkäin.

BMCT:n konttipihalle toimitettavien RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. RTG:t on varustettu dieselgeneraattorilla ja portaattomalla moottorilla, jonka ansiosta polttoaineenkulutus on jopa kolmanneksen alhaisempi käyttöolosuhteista riippuen.

Ensimmäisen tilauserän ensimmäiset RTG-nosturit toimitettiin BMCTPL:lle 22. syyskuuta ja RMG-nosturit 23. syyskuuta 2017.

Lehdistö
Maurizio Altieri, Sales Director APAC, Port Solutions, Konecranes
Sähköposti: maurizio.altieri@konecranes.com tai puhelin +49 211 7102-3018

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 800 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).