• Konecranes Oyj/

KONECRANES ON SAANUT INDONESIALAISELTA KONTTITERMINAALIOPERAATTORILTA AUTOMATISOIDUN RTG-JÄRJESTELMÄN LISÄTILAUKSEN

Konecranes on saanut PT Pelabuhan Indonesia III:lta (Pelindo III) automatisoidun RTG-järjestelmän lisätilauksen. Järjestelmä sisältää yhdeksän automatisoitua RTG-nosturia (ARTG). ARTG-nosturit toimitetaan Terminal Petikemas Semarangin (TPKS) -terminaaliin Keski-Jaavaan vuoden 2016 lopussa. Tilaus kirjataan toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin.

”Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä uudesta tilauksesta”, kertoo Konecranes-satamanosturien myyntipäällikkö Janne Eklund. ”Konecranes toimitti nosturit ja täysin automatisoidun järjestelmän äskettäin avattuun, Indonesian ensimmäiseen automatisoituun terminaaliin. Lamong Bayssä, Surabayassa saatu kokemus on vakuuttanut Pelindo III:n siitä, että nyt kannattaa jatkaa TPKS-terminaalin toiseen vaiheeseen ja automatisoida puolet nykyisestä manuaalisesta RTG-konttipihasta henkilökohtaisella pääsynvalvonnalla ja liikenteen kulunvalvonnalla. Pelindo III arvostaa tuotannon vakautta, parempaa turvallisuutta, korkeampaa tuottavuutta ja parempaa ennustettavuutta. Nämä kaikki ominaisuudet yhdistyvät Konecranes-automaatiossa.”

Tilattu ARTG-järjestelmä hyödyntää seuraavan sukupolven automaatioalustaa, johon sisältyvät täysin automatisoitu pinoaminen, etäohjausasemat (ROS) rekkojen käsittelyyn ja tarvittava konttipihan infrastruktuuri. Toimituksen jälkeen TPKS:lla on kymmenessä automatisoidussa lohkossa yhteensä 20 ilman ohjaamoa toimivaa Konecranes ARTG -nosturia.

”Konecranes-automaatiojärjestelmä on helppo käyttää ja huoltaa; jopa kalibrointiprosessi on uudelleenmääritelty. Etäkäyttäjän ergonomia on paljon tietoa sisältävän graafisen Konecranes-käyttöliittymän ansiosta vertaansa vailla”, sanoo Robby Dayoh, Senior Manager, Pelindo III.

Pelindo III:n automatisoitu terminaali Lamong Bayssä Surabayassa vihittiin käyttöön toukokuussa 2015. Terminaaliin tulee yhteensä 20 automaattista pinoamisnosturia (ASC), kymmenen satamanosturia (STS) ja viisi konttilukkia, jotka kaikki Konecranes toimittaa.

Lehdistö
Janne Eklund, myyntipäällikkö, satamanosturit, APAC-alue
Sähköposti: janne.eklund@konecranes.com tai puhelin

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).