KONECRANES ON SAANUT KOLMEN STS-NOSTURIN TILAUKSEN INDONESIASTA

Konecranes sai maaliskuussa 2015 Surabayassa sijaitsevalta PT Pelabuhan Indonesia III:ta (Persero) kolmen STS-nosturin tilauksen. Nosturit toimitetaan PT Terminal Petikemas Surabaya (TPS) -terminaaliin vuoden 2016 lopulla. TPS-terminaalissa on toimituksen jälkeen seitsemän Konecranes STS -nosturia ja 16 Konecranes RTG -nosturia.

PT Terminal Petikemas Surabaya (TPS) on tärkeä kauttakulkureitti Itä-Jaavaan. Siellä on useita laivaväyliä, ja se on osa keskushallinnon Pendulum of the Archipelago -hanketta, joka yhdistää Indonesian kuusi suurinta merisatamaa yhdeksi suureksi merikäytäväksi. Pendulum of the Archipelago -hankkeen tarkoituksena on leikata maan logistiikkakustannukset puoleen nykyisistä.

Tilatut kolme Konecranes STS -nosturia ovat tehokkaita nostureita; niiden nostokapasiteetti on 60 tonnia ja ulottuvuus 46 metriä. Nostureiden avulla TPS voi käsitellä suurempia aluksia, kun Surabayan läntisen tulokanavan parannus valmistuu.

”Tilaus osoittaa, että Pelindo III uskoo Konecranes-teknologiaan ja kykyyn toimittaa projektit ajallaan”, sanoo Janne Eklund, myyntipäällikkö, Konecranes-satamanosturit, APAC. ”Olemme toimittamassa Pelindo III:lle kahta suurta automaattista pinoamisnosturijärjestelmää (ASC), joista toinen menee Surabayan Lamong Bay Terminaliin ja otetaan käyttöön toukokuussa. Automatisoidut RTG-nosturit toimitetaan PT Terminal Petikemas Semarang (TPKS) –terminaaliin Keski-Jaavaan.”

Pelindo III:n teknologiajohtaja Husein Latief sanoo: ”Konecranes on entistä vahvemmin kontinkäsittelylaitetoimittajamme. Näemme yhteistyössä paljon etuja, muun muassa laitteidemme kunnossapidossa.”

Konecranes ja PT Terminal Petikemas Surabaya (TPS) ovat tehneet kunnossapitosopimuksen.

Lehdistö
Janne Eklund, myyntipäällikkö, Konecranes-satamanosturit, APAC
Sähköposti: janne.eklund@konecranes.com tai puhelin +65 9772 5864

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).