KONECRANES ON SAANUT RTG-TILAUKSEN GCT DELTAPORT -TERMINAALIIN VANCOUVERIIN KANADAAN

Konecranes sai maaliskuussa 2015 neljän kumipyöräkonttinosturin (RTG) tilauksen GCT Canada Limited Partnershipiltä. Tilaus toimitetaan GCT Deltaport -terminaaliin, Port Metro Vancouver -satamaan. Yhteen maan tärkeimmistä konttiterminaaleista toimitettavat nosturit ovat ensimmäinen Konecranes RTG -toimitus Kanadan länsirannikolle. Nosturit toimitetaan täysin pystytettyinä keväällä 2016.

Tilatut Konecranes RTG -nosturit ovat CSA-hyväksyttyjä, ilman hydrauliikkaa toimivia 16-pyöräisiä nostureita, joiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. Nosturit toimivat Tier 4f -dieselgeneraattorisarjalla, ja niissä on dieselpolttoainetta säästävä Konecranes-teknologia. Nostureihin tulee myös aktiivinen kuormanhallintajärjestelmä, joka ehkäisee konttien heilumista ja parantaa konttien käsittelyä huomattavasti.

”Valitsimme 16-pyöräiset Konecranes RTG -nosturit tutkittuamme laajasti RTG-toimittajia ja -konfiguraatioita. Uskomme, että ratkaisu tarjoaa toiminnoillemme optimaalista turvallisuutta ja tehokkuutta sekä laatua, jolla palvelemme asiakkaitamme parhaiten”, sanoo Eric Waltz, GCT Canadan toimitusjohtaja.

Jokaisessa Konecranes RTG -nosturissa on nosturin hallintajärjestelmä (CMS), joka on yhdistetty GCT Deltaportin kunnossapitokeskuksessa sijaitsevaan etähallintajärjestelmään. Tämä mahdollistaa kaikkien nostureiden samanaikaisen valvonnan ja parantaa kunnossapitoa. Nostureihin asennetaan myös lisälaitteet, jotka mahdollistavat nostureiden ja GCT Deltaportin terminaalin ohjausjärjestelmän (Terminal Operating System, TOS) välisen viestinnän.

”Tilaus on selkeä merkki siitä, että yhteistyömme GCT:n kanssa syvenee”, sanoo Jussi Suhonen, myyntijohtaja, Amerikka, Konecranes-satamanosturit. ”Olen iloinen siitä, että GCT valitsi meidät, ja samalla ylpeä nostureistamme, jotka auttavat Kanadan suurimman Tyynenmeren sataman kasvua.”

Lehdistö
Jussi Suhonen, myyntijohtaja, Amerikka, Konecranes-satamanosturit
Sähköposti: jussi.suhonen@konecranes.com tai puhelin +1 281 582 3307

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja,Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).