Konecranes Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokous

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.3.2021 klo 18.15

Konecranes Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokous

Konecranes Oyj:n tänään varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu uusi hallitus on pitänyt järjestäytymiskokouksensa. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin yhtiökokouksessa Christoph Vitzthum.

Hallitus on päättänyt, että sillä on tarkastusvaliokunta sekä henkilöstövaliokunta.

Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Ulf Liljedahl ja jäseniksi Niko Mokkila ja Päivi Rekonen. Henkilöstövaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Janina Kugel ja jäseniksi Per Vegard Nerseth ja Christoph Vitzthum.

Kaikkien hallituksen jäsenten Janne Martinia lukuun ottamatta katsotaan olevan riippumattomia Yhtiöstä ja kaikkien hallitukseen ehdolla olevien henkilöiden Niko Mokkilaa lukuun ottamatta katsotaan olevan riippumattomia Yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista. Janne Martinin ei katsota olevan riippumaton Yhtiöstä johtuen hänen asemastaan Konecranesin työntekijänä. Niko Mokkilan ei katsota olevan riippumaton Yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista johtuen hänen asemastaan Hartwall Capital Oy Ab:n Managing Directorina.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg
Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg,
Sijoittajasuhdejohtaja,
puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 900 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).