Konecranes Oyj:n taloudelliset katsaukset ja yhtiökokous vuonna 2020

Konecranes Oyj:n taloudelliset katsaukset ja yhtiökokous vuonna 2020

Konecranes Oyj:n taloudellinen tiedottaminen tapahtuu vuonna 2020 seuraavasti:

Tilinpäätöstiedote 2019 6.2.2020
Osavuosikatsaus, tammi-maaliskuu 29.4.2020
Osavuosikatsaus, tammi-kesäkuu 24.7.2020
Osavuosikatsaus, tammi-syyskuu 28.10.2020

Konecranes Oyj:n vuosikertomus 2019 julkaistaan pdf-dokumenttina viimeistään tiistaina 3.3.2020.

Kaikki taloudelliset katsaukset julkaistaan englanniksi, suomeksi ja ruotsiksi ja ovat julkistamisen jälkeen saatavilla osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes Oyj:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi torstaina 26.3.2020. Konecranesin hallitus kutsuu varsinaisen yhtiökokouksen koolle erikseen myöhemmin. Osakkeenomistajalla on oikeus saada yhtiökokoukselle kuuluva asia yhtiökokouksen käsiteltäväksi, jos hän kirjallisesti sitä vaatii niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun. Vaatimuksen katsotaan tulleen riittävän ajoissa, jos hallitukselle on ilmoitettu vaatimuksesta viimeistään maanantaina 20.1.2020. Kirjallinen vaatimus tulisi lähettää osoitteeseen: Konecranes Oyj, Hallitus, PL 661, 05801 Hyvinkää.

Konecranes noudattaa hiljaista jaksoa (ns. silent period) osavuosikatsausten, puolivuosikatsauksen ja tilipäätöstiedotteen julkistamisajankohtia edeltävänä aikana, alkaen raportoitavan vuosineljänneksen viimeisestä päivästä.

KONECRANES OYJ

Eero Tuulos
Sijoittajasuhdejohtaja

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3 156 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).