Konecranes Oyj:n taloudelliset katsaukset ja yhtiökokous vuonna 2022

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.10.2021 klo 21.00

Konecranes Oyj:n taloudelliset katsaukset ja yhtiökokous vuonna 2022

Konecranes Oyj:n taloudellinen tiedottaminen tapahtuu vuonna 2022 seuraavasti:

Tilinpäätöstiedote 2021 3.2.2022
Osavuosikatsaus, tammi-maaliskuu 27.4.2022
Puolivuosikatsaus, tammi-kesäkuu 27.7.2022
Osavuosikatsaus, tammi-syyskuu 26.10.2022

Konecranes Oyj:n vuosikertomus 2021 julkaistaan pdf-dokumenttina viimeistään maanantaina 28.2.2022.

Kaikki taloudelliset katsaukset julkaistaan englanniksi, suomeksi ja ruotsiksi ja ne ovat julkistamisen jälkeen saatavilla osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes Oyj:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi keskiviikkona 30.3.2022.

Konecranesin hallitus kutsuu varsinaisen yhtiökokouksen koolle erikseen myöhemmin. Osakkeenomistajalla on oikeus saada yhtiökokoukselle kuuluva asia yhtiökokouksen käsiteltäväksi, jos hän kirjallisesti sitä vaatii niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun. Vaatimuksen katsotaan tulleen riittävän ajoissa, jos hallitukselle on ilmoitettu vaatimuksesta viimeistään maanantaina 24.1.2022. Kirjallinen vaatimus tulisi lähettää osoitteeseen: Konecranes Oyj, Hallitus, PL 661, 05801 Hyvinkää.

Konecranes noudattaa hiljaista jaksoa (ns. silent period) osavuosikatsausten, puolivuosikatsauksen ja tilipäätöstiedotteen julkistamisajankohtia edeltävänä aikana, alkaen raportoitavan vuosineljänneksen viimeisestä päivästä.

Kuten aikaisemmin ilmoitettu, Konecranes ja Cargotec yhdistyvät luodakseen kestävien materiaalivirtojen maailmanlaajuisen johtajan. Sulautumisen täytäntöönpano edellyttää tarvittavien hyväksyntöjen saamista kilpailuviranomaisilta sekä muiden sulautumisen täytäntöönpanon edellytysten täyttymistä.  Yhdistymisen odotetaan toteutuvan vuoden 2022 ensimmäisen vuosipuoliskon loppuun mennessä. Sulautumisen täytäntöönpanoon asti molemmat yhtiöt toimivat täysin erillisinä ja itsenäisinä yhtiöinä.

KONECRANES OYJ
Kiira Fröberg
Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg
Sijoittajasuhdejohtaja,
puh. 020 427 2050

TÄRKEITÄ TIETOJA

Sulautumisvastikeosakkeita tai Järjestelyä ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen (”Yhdysvaltain Arvopaperilaki”) tai minkään Yhdysvaltain osavaltion arvopaperilakien mukaisesti, eikä tässä tiedotteessa mainittuja suunnitellussa Sulautumisessa annettavia Sulautumisvastikeosakkeita tai muita tässä tiedotteessa mainittuja arvopapereita saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa paitsi Yhdysvaltain Arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn poikkeuksen nojalla.

Tämä tiedote ei ole tarjous myydä eikä kehotus tarjoutua ostamaan arvopapereita, eikä se muodosta tarjousta, kehotusta tai myyntiä Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jolla tällainen tarjous, kehotus tai myynti ei olisi lainmukainen. Tätä tiedotetta ei saa välittää, levittää tai lähettää, suoraan tai välillisesti, kokonaan tai osittain Yhdysvaltoihin tai Yhdysvalloissa tai mihinkään muuhun valtioon tai missään muussa valtiossa, jossa tämän tiedotteen levittäminen olisi minkä tahansa sovellettavan lain tai sääntelyn vastaista tai se edellyttäisi rekisteröintejä tai lupia.

Tämä tiedote sisältää tulevaisuutta koskevia lausumia. Tähän tiedotteeseen sisältyvät muut kuin historiallisia tosiseikkoja koskevat lausumat ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Tulevaisuutta koskevat lausumat ilmentävät Tulevan Yhtiön tämänhetkisiä odotuksia ja ennusteita sen taloudellisesta asemasta, liiketoiminnan tuloksesta, suunnitelmista, päämääristä, tulevasta suoriutumisesta, Sulautumisen eduista ja liiketoiminnasta. Nämä lausumat voivat sisältää ilmaisuja, joiden edellä tai jäljessä on tai jotka sisältävät muun muassa sanoja ”odottaa”, ”tavoitella”, “aikoa”, “saattaa”, “suunnitella”, ”olisi” ja “voisi” ja muita samaa tarkoittavia sanoja tai niiden kielteisiä vastineita. Tällaiset tulevaisuutta koskevat lausumat sisältävät tunnettuja ja tuntemattomia riskejä, epävarmuustekijöitä ja muita tärkeitä tekijöitä, jotka eivät ole Konecranesin vaikutusmahdollisuuksien piirissä ja joiden johdosta Konecranesin todellinen tulos, suoriutuminen tai saavutukset voivat erota olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa nimenomaisesti ilmaistusta tai niistä pääteltävissä olevasta tuloksesta, suoriutumisesta tai saavutuksista. Tällaiset tulevaisuutta koskevat lausumat perustuvat lukuisiin oletuksiin, jotka liittyvät Konecranesin tämänhetkisiin ja tuleviin liiketoimintastrategioihin sekä sen tulevaan liiketoimintaympäristöön.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).