Konecranes Oyj:n vuosikertomus 2022 on julkaistu

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.2.2023 klo 12.00

Konecranes Oyj:n vuosikertomus 2022 on julkaistu

Konecranes Oyj:n vuosikertomus 2022 on julkaistu tänään. Vuosikertomus on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, lukuun ottamatta vastuullisuusraporttia, joka on saatavilla vain englanniksi.

Vuosikertomus 2022 on julkaistu verkkoversiona ja se koostuu kolmesta erillisestä raportista: vuosikatsauksesta, hallinnointi ja taloudellisesta katsauksesta sekä vastuullisuusraportista. Hallinnointi ja taloudellinen katsaus sisältää selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkitsemisraportin, hallituksen toimintakertomuksen sekä tilinpäätöksen.

Tilinpäätös on julkaistu European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti. Taloudellinen katsaus on saatavilla XHTML-tiedostona, jossa konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä ja liitetiedot on merkitty XBRL:llä block-merkintöinä. XHTML-dokumentti on virallinen ESEF-versio Konecranesin tilinpäätöksestä. Tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin Konecranesin laatimasta ESEF-tilinpäätöksestä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 - varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Vuosikatsaus, hallinnointi ja taloudellinen katsaus ja vastuullisuusraportti ovat tämän tiedotteen liitteinä pdf-versiona, ja tilinpäätös XHTML-versiona. Kaikki asiakirjat ovat saatavilla myös osoitteessa https://investors.konecranes.com/annual_report_2022.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg,

Sijoittajasuhdejohtaja,

puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).