Konecranes Abp:s årsredovisning 2022 har publicerats

KONECRANES ABP BÖRSMEDDELANDE 28 februari 2023 kl. 12.00

Konecranes Abp:s årsredovisning 2022 har publicerats

Konecranes Abp:s årsredovisning 2022 har publicerats idag. Årsredovisningen finns tillgänglig på svenska, finska och engelska, förutom hållbarhetsrapporten som är tillgänglig endast på engelska.

Årsredovisningen 2022 har producerats som en online-version och består av tre rapporter: årsöversikt, förvaltning och finansiell översikt samt hållbarhetsrapport. Förvaltning och finansiell översikt innehåller förvaltningsutlåtandet, ersättningsrapporten, styrelsens verksamhetsberättelse samt bokslutet.

Konecranes har publicerat bokslutet enligt rapporteringskraven från European Single Electronic Format (ESEF). Den finansiella översikten är tillgänglig i XHTML format och bokslutets primära rapporter har försetts med XBRL-markeringar och noterna till bokslutet med XBRL som block-markeringar. XHTML-dokumentet är den officiella ESEF-versionen av Konecranes bokslut. Revisionsbolaget Ernst & Young Ab har gett ett oberoende revisors uttalande med rimlig säkerhet angående Konecranes ESEF bokslut i enlighet med den internationella standarden ISAE 3000.

Årsöversikten, förvaltning och finansiella översikten samt hållbarhetsrapporten bifogas som pdf-filer till detta meddelande, medan den finansiella översikten har bifogats som XHTML-fil. Alla dokument är även tillgängliga på https://investors.konecranes.com/annual_report_2022.

KONECRANES ABP

Kiira Fröberg

Direktör, investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION

Kiira Fröberg,

Direktör, investerarrelationer,

tfn +358 (0)20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2022 omsatte koncernen 3,4 miljarder euro. Koncernen har kring 16 500 anställda i cirka 50 länder. Konecranes aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

DISTRIBUTION

Centrala medier