Konecranes Oyj:n yhtiöjärjestyksen muutos rekisteröity kaupparekisteriin

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.3.2024 klo 15.00

Konecranes Oyj:n yhtiöjärjestyksen muutos rekisteröity kaupparekisteriin

Konecranes Oyj:n 27.3.2024 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti yhtiön yhtiöjärjestyksen kielen muuttamisesta ruotsista suomeksi ja yhtiön rekisteröidyn toiminimen muuttamisesta sen suomenkieliseen muotoon Konecranes Oyj. Yhtiön aikaisempi toiminimi Konecranes Abp päätettiin ottaa käyttöön yhtiön ruotsinkielisenä rinnakkaistoiminimenä. Yhtiöjärjestysmuutos ja siihen liittyvät toiminimen ja rinnakkaistoiminimen muutokset on tänään 28.3.2024 rekisteröity kaupparekisteriin.

Yhtiön toiminimi on Konecranes Oyj myös arvo-osuusjärjestelmässä tästä päivästä alkaen.

Yhtiön osakkeen kaupankäyntitunnus (KCR) ja yhtiön y-tunnus (0942718–2) pysyvät ennallaan.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

puh. 020 427 2050

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 600 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2023 konsernin liikevaihto oli 4,0 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).