Konecranes sai kontti- ja satamanosturitilauksen Filippiineiltä

Kudos Trucking Company on tilannut kaksi Konecranesin Noell-kumipyöräkonttinosturia (RTG) ja kaksi Konecranesin siirrettävää Gottwald Model 5 -satamanosturia (MHC) Davao Cityn terminaaliin Filippiineillä. Konecranes sai tilauksen kesäkuussa 2019.

Kudos Trucking Company (KTC) teki tilauksen vastatakseen konttiliikenteen kasvavaan volyymiin, joka liittyy Filippiinien talouden nopeaan kasvuun. Sopimus edustaa seuraavaa kasvuaskelta yritykselle, jonka toiminta alkoi laivarahdin ja konttien kuljettamisesta ja jatkoi konttipihojen operointiin. Nykyään yrityksellä on oma satamaterminaali Davaossa, Filippiinien eteläosassa sijaitsevalla Mindanaon saarella. Davao on kaupan ja teollisuuden keskus. Sopimus on myös osoitus Konecranesin laitureille, horisontaaliseen kuljetukseen ja konttipihoille suunnattujen miehitettyjen, etäohjattujen ja täysin automaattisten kontinkäsittelylaitteiden ja -palveluiden valikoiman vahvuudesta.

”Olemme saaneet kerta toisensa jälkeen hyviä kokemuksia Konecranesin perinteisten merkkien trukeista”, sanoo KTC:n johtaja Jefferson Tao. ”Kun tuli aika kasvattaa terminaalin kapasiteettia, ajattelimme, että i sijoitus uusiin Konecranesin koneisiin kannattaa. Pidimme myös siitä, että saamme kaikki tarvitsemamme nosturit yhdeltä toimittajalta.”

Tämä yhdistelmätilaus sisältää sekä MHC-nostureita, joilla voidaan kuormata ja purkaa jopa Post-Panamax-luokan aluksia, että RTG-nostureita konttien käsittelyyn pihalla. KTC saa vuoden 2019 lopussa kaksi Konecranesin sähköistä siirrettävää Gottwald Model 5 -satamanosturia, joiden nostokapasiteetti on 125 tonnia. Kesäkuussa 2020 yritys lisää konekantaansa kaksi Konecranesin Noell RTG -nosturia, joissa molemmissa on kaksinopeusmoottori ja jopa 41 tonnin nostokapasiteetti. Kaikki neljä konetta käyttävät ekotehokasta ohjaustekniikkaa, joka vähentää käyttökustannuksia, kuten polttoaineen kulutusta ja hiilipäästöjä.

”Luomme mielellämme uusia menestystarinoita Filippiineillä”, sanoo Konecranesin Satamaratkaisut-liiketoiminta-alueen satamanostureiden myyntijohtaja Jerry Fann. ”Tämä yhdistelmätilaus korostaa erityisesti tarjontamme vahvuutta – kontinkäsittelytuotteiden valikoimamme on alansa laajin ja kattavin.”

Jerry Fann, myyntijohtaja, Satamanosturit, Konecranesin Satamaratkaisut
sähköposti: jerry.fann@konecranes.com tai puhelin: +86 1855 9060108

Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille:
Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).