KONECRANES SAI LISÄTILAUKSEN BRASILIALAISELTA ESTALEIRO ENSEADA DO PARAGUAÇU -TELAKALTA

Konecranes sai kesäkuussa 2013 merkittävän lisätilauksen brasilialaiselta Estaleiro Enseada do Paraguaçu (“EEP”) -telakalta. Uusinta teknologiaa edustava puominosturi otetaan käyttöön vuoden 2014 elokuussa. Tilaus on jatkoa asiakkaan aiemmin tilaamalle Konecranes-telakkapukkinosturille. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta, mutta tämän tyyppisen nosturin hinta on tyypillisesti 6-8 miljoonaa US dollaria toimituksen laajuudesta riippuen.

Tilattu nosturi varustetaan uusimmalla nosturiteknologialla. Puominosturin 70 tonnin nostokapasiteetti, 55 metrin nostokorkeus ja 80 metrin ulottuma korkeilla liikenopeuksilla täydentää raskaisiin nostoihin tarkoitettua pukkinosturia telakan materiaalivirrassa.

“Aiemmin tilatun pukkinosturin toimitus etenee täydellä vauhdilla ja uusi tilaus antaa sekä asiakkaalle että meille selviä synergiaetuja projektinhallintaan, toimitusketjuun ja ajoitukseen. Arvokkainta on kuitenkin laitteiden toiminnallinen synergia, esimerkiksi sama perusteknologia, joka helpottaa kuljettajan työtä, sekä samanlaiset varaosat ja huolto. Nämä kaikki merkitsevät parempaa turvallisuutta ja tuottavuutta, joista asiakas hyötyy läpi nosturien elinkaaren”, sanoo Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit.

Uusi EEP-telakka on ollut rakenteilla vuodesta 2012. Tämä vuonna 2014 käyttöön otettava telakka keskittyy rakentamaan ja kokoamaan offshore-yksiköitä, kuten öljyntuotantolauttoja, erikoisaluksia ja porausyksiköitä.

Lehdistö:
Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit, Konecranes
Sähköposti: jussi.rautiainen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2616

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2012 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 170 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 100 työntekijää 626 kohteessa 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).