Konecranes sai mobiilisatamanosturitilauksen Puolasta

Puolan pohjoisrannikolla sijaitseva HES Gdynia Bulk Terminal SP -terminaali tilasi jatkuvaan irtotavaran käsittelyyn tarkoitetun ekotehokkaan Konecranes Gottwald Model 6 -mobiilisatamanosturin tämän vuoden toukokuussa. Tilaus tehtiin toisen vuosineljänneksen aikana, ja nosturit otetaan koekäyttöön ja luovutetaan vuoden 2019 loppuun mennessä.

HES Gdynia Bulk Terminal on osa HES Internationalia, joka on yksi Euroopan suurimmista kuivaan ja nestemäiseen irtotavaraan keskittyvistä yksityisistä terminaalioperaattoreista. HES-terminaalit toimivat Euroopan tärkeimmissä satamissa ja parhaissa sijainneissa. Näihin kuuluu irtolastiterminaali Gdyniassa, joka on Puolan suurimpia merisatamia. Konecranes Gottwald Model 6 -nosturi on tervetullut lisäys terminaalin nosturikantaan. Nosturi soveltuu monenlaisen kuivan irtolastimateriaalin käsittelyyn ja pystyy lisäksi kulkemaan kahden laiturin välissä. Tämä tuo lisää joustavuutta lastinpurkuprosessiin ja auttaa HES Gdynia -terminaalia palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin.

"Toinen HES-terminaali Rotterdamin satamassa käyttää jo Konecranesin siirrettävää Gottwald Model 6 -satamanosturia, joka on osoittautunut erittäin suorituskykyiseksi ja luotettavaksi”, sanoo HES Gdynian kaupallinen johtaja Sonia Florczuk. ”Nosturin matalat omistuskustannukset ja pitkä käyttöikä saivat meidät sijoittamaan Konecranes Gottwald -mobiilisatamanosturiin myös Puolassa. Nosturi mukautettiin soveltumaan Gdynian terminaalin laiturien haastaviin olosuhteisiin.”

Uusi nosturi on jatkuvaan irtotavaran käsittelyyn tarkoitettu, neljällä köydellä varustettu G HMK 6508 B -mallinen Konecranes Gottwald Model 6 -mobiilisatamanosturi. Nosturissa on kohotettu torniohjaamo, josta näkee paremmin alukseen, sekä pidennetty runko, jossa on laiturikuormauksen erikoistarpeisiin vastaava lisäakseli. Ominaisuus on havaittu toimivaksi muissa terminaaleissa. Ekotehokkaan dieselkäyttöisyyden lisäksi nosturissa on ulkoinen virtalähde, joka lisää tehokkuutta entisestään ja vähentää pakokaasuja ja melua terminaalissa.

”Tämä nosturi jatkaa neljällä köydellä varustettujen, irtotavaran käsittelyyn tarkoitettujen liikuteltavien kahmarisatamanosturien menestystarinaa”, sanoo Konecranesin Mobile Harbor Cranes -liiketoiminnan aluemyyntipäällikkö Hans-Juergen Schneider. ”Kauppa heijastelee myös Itämeren alueen asiakkaiden viimeaikaista hyvää kehitysvauhtia. Nämä asiakkaat arvostavat ammattitaitoista irtotavaran käsittelykapasiteettia sekä mahdollisuutta varustaa laitteita tarpeen mukaan.”

Hans-Juergen Schneider, aluemyyntipäällikkö, Mobile Harbor Cranes, Konecranes Port Solutions
Sähköposti: hans-juergen.schneider@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 3454

www.hesinternational.eu tai seuraa HES Gdynia Bulk Terminalia LinkedInissä

Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille:
Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).