KONECRANES SERVICE OY:N SUOMEN TYÖSTÖKONEHUOLTOYKSIKÖN YT-NEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT

Konecranes Service Oy:n työstökonehuoltoyksikön yt-neuvottelut on nyt saatu päätökseen. Konecranes Service Oy lomauttaa työstökonehuoltoyksikön henkilöstöään Kotkassa, Porissa, Raumalla ja Turussa. Lomautusten kesto ja määrä riippuvat näiden työstökonehuoltoyksiköiden työmääristä. Lomautukset koskevat noin 40 henkilöä, ja niiden kesto on enintään 90 päivää.

Konecranes Service Oy:n työstökonehuoltoyksikkö aloitti yt-neuvottelut 26. syyskuuta 2011. Tavoitteena on sopeuttaa tiettyjen työstökonehuoltoyksiköiden kapasiteetti vastaamaan työstökonehuoltopalveluiden nykyistä, heikentynyttä markkinatilannetta kyseisillä paikkakunnilla Suomessa.

Konecranes Service Oy tarjoaa huoltopalveluita nostureille, satamalaitteille ja työstökoneille. Yritys työllistää Suomessa noin 600 henkilöä.

Lehdistö
Kari Åkman, toimitusjohtaja, Konecranes Service Oy
Sähköposti: kari.akman@konecranes.com, tai puh. 020 427 4040

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com, tai puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 200 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).