• Konecranes Oyj/

Konecranes suunnittelee järjestävänsä yhtiökokouksen 15.6.2022; hallitus on päättänyt osingonjakoehdotuksensa

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.4.2022 klo 19.00

Konecranes Oyj suunnittelee pitävänsä yhtiökokouksen 15. kesäkuuta 2022. Koska nykytilanne on sallinut COVID-19-rajoitusten helpottamisen, yhtiökokous suunnitellaan järjestettävän siten, että osakkeenomistajat ja heidän edustajansa voivat osallistua yhtiökokoukseen kokouspaikalla. Yhtiökokous on suunniteltu pidettävän Hyvinkäällä.

Konecranesin hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle ja yhtiö julkaisee yhtiökokouskutsun myöhemmin. Yhtiökokouskutsu sisältää yksityiskohtaisempaa tietoa yhtiökokoukseen osallistumisesta.

Konecranesin hallitus on päättänyt osingonjakoehdotuksensa yhtiökokoukselle ja ehdottaa, että emoyhtiön jakokelpoisista varoista jaetaan osinkoa 1,25 euroa osakkeelta. Ehdotuksen mukaisesti osingonmaksun täsmäytyspäivä olisi 17.6.2022 ja maksupäivä 28.6.2022. Ehdotus tullaan sisällyttämään yhtiökokouskutsuun, joka julkistetaan myöhemmin.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 600 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).