KONECRANES TOIMITTAA 12 RTG-NOSTURIA LOMÉ CONTAINER TERMINAL -YRITYKSELLE TOGOON

Konecranes sai kesäkuussa 2012 kahdentoista kumipyöräkonttinosturin (RTG, rubber tired gantry) tilauksen Lomén kaupungissa Togossa toimivalta Lomé Container Terminal (LCT) -yritykseltä. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Lomé Container Terminal on yksi Terminal Investment Limited -sijoitusyhtiön konttiterminaaliprojekteista. Vuonna 2008 Togon hallitus antoi projektille 35 vuoden toimiluvan uuden konttiterminaalin kehittämiseen, rakentamiseen ja toimintaan Lomén satamassa Togossa. Valmistuessaan terminaalin käsittelykapasiteetin odotetaan olevan 1,5 miljoonaa TEUta.

“LCT on kunnianhimoinen projekti, ja olemme ylpeinä osa sitä”, sanoo Antoine Bosquet, Konecranes myyntijohtaja, satamanosturit. "Kun LCT:n nosturit on toimitettu, Länsi-Afrikassa on käytössä 48 Konecranes RTG-nosturia."

RTG-nosturit varustetaan uudella Konecranes-ohjaamolla, jossa on parantunut ergonomia ja näkyvyys. Nosturit on varustettu myös viimeisimmällä, konttikentille tarkoitetulla DGPS-teknologialla, muun muassa RTG-konttien paikannusjärjestelmällä, joka on kytketty sataman ohjausjärjestelmään. Se takaa oikean ja reaaliaikaisen konttien sijoittelun ja varastojen täsmällisyyden. Automaattiohjaustuki pitää nosturin etukäteen ohjelmoidulla, suoralla ajolinjalla, ja näin parantaa sekä turvallisuutta että tuottavuutta.

Nosturit on lisäksi varustettu Busbar-sähkövirtaliitännällä, joka muuntaa RTG:t täysin sähköisiksi ja hiljaisiksi käyttää. Sähkövirta kulkee fyysisen kontaktin tuottavaa sähköistettyä johdinkaidetta pitkin. Näin estetään paikalliset päästöt.

16-pyöräisten RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia, ja ne voivat pinota yksi yli kuuden konttia päällekkäin. Nosturin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. RTG-nosturit varustetaan myös kauko-ohjausteknologialla, joka mahdollistaa niiden etävalvonnan ja perusteelliset asiantuntija- ja kunnossapitopalvelut.

Lehdistö:
Antoine Bosquet, myyntijohtaja, satamanosturit
Sähköposti: antoine.bosquet@konecranes.com tai puhelin 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 700 työntekijää ja 609 toimipistettä 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).