KONECRANES TOIMITTAA KAKSI ERITTÄIN HILJAISTA STS-NOSTURIA OSLON SATAMAAN

Konecranes sai huhtikuussa 2014 kahden Panamax-kokoluokan satama (Ship-to-Shore, STS) -nosturin tilauksen norjalaiselta Oslon satamalta. Tilaukseen sisältyy myös optio STS-nosturin lisätilaukselle. Konecranes-konsernin tavoitteena on, että nämä ovat maailman hiljaisimpia ja ympäristötehokkaimpia STS-nostureita. Nosturit toimitetaan syksyllä 2015.

Oslo Sjursöya -konttiterminaali sijaitsee lähellä Oslon tiiviisti asutettuja alueita. Terminaali ottaa yritysvastuunsa erittäin vakavasti; etenkin melupäästöihin ja hiilijalanjälkeen kiinnitetään paljon huomiota. Uusille STS-nostureille asetettiin erittäin tiukat melu- ja CO2 -päästörajat.

“Tavoitteenamme on toimittaa Oslon satamaan maailman hiljaisimmat STS-nosturit. Olemme hyödyntäneet melun vähentämisessä kaikkein edistyksellisintä tietoa ja teknologiaa, jotta täytämme Oslon sataman erittäin tiukat vaatimukset”, sanoo Juha Aatola, Johtaja, STS-nosturit, Konecranes. ”Onnistuimme tässä, ja olemme erittäin tyytyväisiä, että Oslon satama valitsi Konecranes STS -nosturit.”

Nostureiden valmistus ja pystytys tehdään Suomessa. STS-nosturit varustetaan järjestelmällä millä voidaan tunnistaa laivan konttipinojen profiili, Trim/List/Skew-järjestelmällä sekä ekotehokkuutta parantavilla LED-valoilla. Nostureiden nostokapasiteetti on 64 tonnia ja ulottuvuus 40 metriä, ja ne voivat nostaa enimmillään kaksi konttia kerrallaan.

Juha Aatola, Johtaja, STS-nosturit
Sähköposti: juha.aatola@konecranes.com tai puhelin 020 427 2639

Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: Miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy verkkosivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 800 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).