• Konecranes Oyj/

KONECRANES TOIMITTAA KUUSI RTG-NOSTURIA SOCIEDAD PORTUARIA TERMINAL DE CONTENEDORES DE BUENAVENTURA, S.A.:LLE KOLUMBIAAN

Konecranes sai joulukuussa 2013 kuuden RTG-nosturin tilauksen Sociedad Portuaria Terminal de Contenedores de Buenaventura, S.A. (TCBUEN) -yritykseltä Kolumbiasta. Kyseessä on ensimmäinen Konecranes-kontinkäsittelynostureiden toimitus Kolumbiaan.

“Olemme hyvin innoissamme tästä ensimmäisestä TCBUEN:ille ja Kolumbiaan toimitettavasta tilauksesta. TCBUEN on osa Grup Marítim TCB S.L -konsernia, joka aloitti toimintansa Buenaventurassa vuonna 2010 seitsemällä RTG-nosturilla ja kahdella satamanosturilla (STS). Kuusi uutta Konecranes RTG-nosturia lähes kaksinkertaistaa TCBUENin konttikenttäkapasiteetin ja tehostaa merkittävästi tuottavuutta”, kertoo Kim Salvén, myyntijohtaja, Eurooppa. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

16-pyöräisten RTG-nosturien nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli kuuden konttia ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Nosturit varustetaan konttien käsittelyä tehostavalla aktiivisella Konecranes-kuormanhallinnalla. Näiden täysin sähkökäyttöisten nosturien virtalähteenä on virtakisko. Verkkoon jarrutus tekee nostureista entistä ekotehokkaampia. Se säästää energiaa siirtämällä jarrutuksessa syntyvää energiaa takaisin verkkoon.

Sähkökatkojen varalle nosturit on varustettu täysikokoisilla dieselgeneraattoreilla ja Konecranes Diesel Fuel Saver -teknologialla.

TRUCONNECT® Etädiagnostiikka ja tekninen tuki ovat myös tärkeä osa toimitusta. Tämä innovatiivinen palvelu lyhentää nosturin seisonta-aikoja, sillä se takaa parhaan teknisen Konecranes-asiantuntemuksen vuorokauden ympäri.

Lehdistö
Kim Salvén, myyntijohtaja, Eurooppa, Konecranes
Sähköposti: kim.salven@konecranes.com tai puhelin 020 427 2552

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2012 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 170 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 626 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).