• Konecranes Oyj/

Konecranes toimittaa neljä nosturia Siemens Gamesan Taiwanissa sijaitsevaan merituulivoimaloiden konehuoneita valmistavaan tehtaaseen

• Räätälöidyillä siltanostureilla on merkittävä rooli, kun Taiwanin suurimman merituulivoimaloiden konehuoneita valmistavan tehtaan tilat kolminkertaistetaan

Konecranes on solminut sopimuksen neljän sähköisen siltanosturin toimittamisesta Siemens Gamesan merituulivoimaloiden konehuoneita valmistavaan tehtaaseen Taiwanin Taichungissa. Nosturit tukevat laitoksen laajennetun tuotannon kaikkea materiaalinkäsittelyä jopa 400 tonnin nostokapasiteetilla. Tilaus kirjattiin vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä, ja nosturit on tarkoitus asentaa vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Nosturit ovat keskeisessä osassa Taichungin jatkuvan tuotantovirran varmistamisessa, sillä niillä on tarkoitus nostaa erilaisia turbiinin osia tuotantolinjoille ja niiltä pois konehuoneiden kokoamista varten. Konehuoneeksi kutsutaan tuuliturbiinin päällä sijaitsevaa sähköä tuottavaa osaa. Siemens Gamesa laajentaa tuotantoaan, jotta se voi toimittaa paikallisesti valmistettuja konehuoneita Hai Longin 1 044 MW:n merituulivoimahankkeisiin, merituulivoiman kolmannen huutokauppakierroksen tuleviin hankkeisiin Taiwanissa sekä muihin projekteihin Aasian ja Tyynenmeren alueella.

”Valitsimme Konecranesin tälläkin kertaa siksi, että meillä oli myönteisiä kokemuksia aiemmista hankkeista sekä EMEA- että APAC-alueilta. Konecranes on luotettava kumppani, jonka valmistamien erityissuunniteltujen, kestävien tuotteiden avulla voimme käyttää tilojamme mahdollisimman tehokkaasti”, kertoo Siemens Gamesan projektipäällikkö Joakim Videbæk Nielsen.

”Nosturimme tunnetaan erityisesti tarkkuudestaan ja kestävyydestään. Juuri nämä ominaisuudet ovat kriittisen tärkeitä konehuoneiden kokoamisessa sekä osien koon että niiden monimutkaisuuden takia. Odotamme innolla, että pääsemme jatkamaan Siemens Gamesan uusiutuvaan energiaan liittyvien pyrkimysten tukemista myös tulevaisuudessa”, kertoo Konecranesin aluepäällikkö Christoph Chang.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä.

Tanja Wilson, viestintäjohtaja, Kunnossapito- ja Teollisuuslaitteet
Sähköposti:
tanja.wilson@konecranes.com tai puhelin: +971 56 4141878

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaina on muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuuden yrityksiä, telakoita, satamia ja terminaaleja. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).