KONECRANES TOIMITTAA RTG-NOSTUREITA DP WORLD MAPUTOLLE MOSAMBIKIIN

Konecranes on saanut kuuden RTG-nosturin tilauksen DP World Maputolta Mosambikista. Nosturit toimitetaan vuoden 2016 lopulla.

Afrikan kaakkoisrannikolla sijaitseva DP World Maputo on konttiliikenteen portti eteläisen Afrikan laajalle talousalueelle. Satama toimii linkkinä alueellisten tuotanto-, kaivos- ja liiketoimintakeskusten ja Kaakkois-Aasian markkinoiden välillä. Satama keskittyy lähes kokonaan kauttalaivaukseen toimien eteläisen Afrikan sisämaan, kuten Gautengin provinssin, Zimbabwen, Swazimaan ja Botswanan, pääterminaalina.

Tilatut kuusi nosturia ovat 16-pyöräisiä RTG-nostureita, joiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja niiden jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Ne varustetaan Autosteering-toiminnolla, joka pitää nosturin liikeradan suorana ja ennalta ohjelmoidun mukaisena, Stack Collision Prevention -ominaisuudella, joka estää konttipinoon törmäämisen, Truck anti-lifting -ominaisuudella, joka estää kontin nostamisen sen ollessa lukittuna rekkaan sekä Truck positioning –järjestelmällä, joka valvoo rekkojen paikannusta. Nostureissa on myös TRUCONNECT® Etäpalvelu, joka tarjoaa vuorokauden ympäri yhteyden globaaliin tukikeskusverkostoon, jonka asiantuntijat auttavat ongelmanratkaisussa ja seisonta-aikojen vähentämisessä.

DP World Maputon toimitusjohtaja Junaid Zamir toteaa: ”Kontinkäsittelylaitteet ovat avainasemassa koko verkostomme toiminnoissa myös Maputossa, ja arvostamme erityisesti luotettavuutta ja tehokkuutta. Paikallinen tuki maissa on myös laitteiden kunnossapidon kannalta tärkeää, jotta pystymme vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin. Tilatut RTG-nosturit parantavat asemaamme näillä suurilla markkinoilla.”

”Liiketoimintamme kasvaa koko ajan Afrikassa. RTG-nostureiden toimitus DP World Maputolle laajentaa Afrikan-toimintojamme myös eteläiseen Afrikkaan. Odotan mielenkiinnolla pitkäaikaista, molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä DP World Maputon kanssa”, sanoo Antoine Bosquet, myyntijohtaja, Konecranes Satamanosturit.

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Lehdistö
Antoine Bosquet, myyntijohtaja, Satamanosturit
Sähköposti: antoine.bosquet@konecranes.com tai puh. 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Lisää mielenkiintoisia artikkeleita Konecranes-konsernista löytyy osoitteesta wayup.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).