SEA-invest tilaa kolme Konecranes Gottwald -mobiilisatamanosturia Belgiaan ja Ranskaan

Konecranes sai huhtikuussa 2017 uuden, Konecranes Gottwald -mobiilisatamanostureiden tilauksen pitkäaikaiselta asiakkaaltaan SEA-investiltä. SEA-invest kasvattaa nykyistä 36 nosturin laitekantaansa kolmella Model 6 -nosturilla. Konecranesin jatkuvan tuotannon konseptin ansiosta kaikki kolme nosturia saadaan käyttöön vielä tämän vuoden aikana.

Tilaus sisältää kaksi neljällä köydellä varustettua Model 6 -kahmarinosturia irtotavaran käsittelyyn (nostokapasiteetti 100 t, ulottuvuus 51 m) SEA-investin terminaaleihin Gentissä (Belgia) ja Rouenissa (Ranska), sekä yhden kahdella köydellä varustetun Model 6 -nosturin (125 t, 51 m) Antwerpeniin (Belgia).

SEA-invest uskoo Rouenin ja Gentin nostureiden vahvistavan entisestään yrityksen asemaa irtotavaran käsittelijänä globaaleilla markkinoilla. Antwerpenin nosturi puolestaan auttaa vauhdittamaan kasvavaa kontinkäsittelytoimintaa. Philippe Van de Vyvere, Managing Director, SEA-invest, sanoo: ”Ranskan terminaalimme ja äskettäin hankkimamme Independent Maritime Terminal Antwerpenissa muodostavat kasvavan kontti- ja kylmäkonttitoimintamme perustan. Meillä on 25 toimipaikkaa Euroopassa ja Afrikassa, ja monissa niistä on käytössä Konecranes Gottwald -mobiilisatamanosturit. Siksi ne olivat looginen valinta melko äskettäin hankkimaamme kontinkäsittelytoimintaan ja myös pitkäkestoinen lisä irtotavarankäsittelykalustoomme Belgiassa ja Ranskassa.”

Giuseppe Di Lisa, Sales & Marketing Director, Mobile Harbor Cranes, Konecranes, on mielissään siitä, että Konecranes Gottwald -mobiilisatamanostureiden ominaisuudet ovat tehneet vaikutuksen moniin terminaalioperaattoreihin ympäri maailman. ”Nosturimme ovat hyvin kysyttyjä maailmanlaajuisesti. Olemme ylpeitä, että uskollisimpiin asiakkaisiimme lukeutuva SEA invest on jälleen kerran valinnut meidän teknologiaamme.”

Lehdistö
Giuseppe Di Lisa, Sales & Marketing Director, Mobile Harbor Cranes, Konecranes
Sähköposti: giuseppe.dilisa@konecranes.com tai puhelin +49 211 7102 3771

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2016 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Konsernilla on 17 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).