Yhdysvaltalainen Georgia Ports Authority tilasi lisää Konecranes STS-nostureita

The Georgia Ports Authority (GPA) tilasi heinäkuussa kuusi Konecranes-laiturikonttinosturia (Ship-to-Shore, STS) lisää Savannahin satamaan, Georgian osavaltioon. Nosturit toimitetaan vuoden 2020 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Nyt tilattujen Konecranes STS -nostureiden nostokapasiteetti on 66 tonnia, ulottuma on 61 metriä ja nostokorkeus on 46 metriä laiturin yläpuolella.

”Teemme tämän investoinnin pystyäksemme vastaamaan kysyntään, sillä asiakkaillamme on entistä suurempia aluksia, jotka tuovat Savannahiin aiempaa enemmän rahtia”, sanoo Griff Lynch, GPA Executive Director. “Meillä on vuoteen 2020 mennessä 18 Neopanamax-nosturia ja pystymme hoitamaan kolme 14 000 TEU:n alusta samaan aikaan yhdessä terminaalissa.”

Suuremmat alukset ja konttien käsittelyn lisäpalvelut yhdessä positiivisen talousennusteen kanssa siivittivät Georgia Portsin konttien käsittelyvolyymeissä kaikkien aikojen ennätysvuoteen. The Georgia Ports Authority käsitteli 3,85 miljoonaa TEUta (twenty-foot equivalent units) kesäkuussa päättyneenä tilivuonna 2017 – tämä on 6,7 % tai 242 221 TEUta enemmän edelliseen vuoteen verrattuna.

“Volyymikasvumme on edelleen nopeampaa kuin ennustettu kysyntä. Laivayhtiöt ottavat 13 000 ja 14 000 TEU:n alukset odotuksia nopeammin käyttöön itärannikolla, ja keskittävät toimituksensa Savannahin kaltaisiin tehokkaisiin satamiin”, Lynch sanoo. ”Nyt tehty nosturikauppa, yhdessä jo aiemmin tilattujen neljän nosturin kanssa, lisää GPA:n nosturikapasitteettia lähes 40 prosentilla.”

Savannahin satamalla on tällä hetkellä käytössään 146 Konecranes RTG -nosturia ja 26 Konecranes STS -nosturia, ja neljä uutta on sovittu toimitettavaksi vuonna 2018. Uudet kuusi nosturia lisäävät terminaalin STS-nostureiden määrän 36 nosturiin.

”Olemme etuoikeutettuja saadessamme toimittaa GPA:lle uuden erän STS-nostureita”, sanoo Mika Mahlberg, Konecranes Executive Vice President, Business Area Port Solutions. “On ollut hienoa olla mukana satamien uskomattomassa kasvussa. Uudet nosturit lisäävät GPA:n mahdollisuuksia palvella kaikkein suurimpia aluksia nyt ja tulevaisuudessa. Ne edustavat viimeisintä teknologiaa.”

Lehdistö
Tuomas Saastamoinen, Senior Vice President, Konecranes, Port Solutions
E-mail: tuomas.saastamoinen@konecranes.com or phone +358 40 5168562

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2016 konsernin (vertailukelpoinen yhdistetty yhtiö) liikevaihto oli yhteensä 3 278 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 17 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).
.