Lantmännen Unibake Finland tukee Suomen joukkuetta Bocuse d´Or -kilpailussa kaudella 2024-2025

Report this content

Lantmännen Unibake Finland haluaa olla mukana tukemassa ja edistämässä ravintola-alaa ja suomalaista ruokakulttuuria. Tukemalla Suomen joukkueen matkaa Bocuse d´Or -kilpailussa kaudella 2024-2025 yhdessä muiden partnereiden kanssa voimme tuoda tätä arvostettua kansainvälistä kilpailua suomalaisten tietoisuuteen ja samalla nostaa alan ammattilaisten ja työpaikkojen arvostusta.

Bocuse d’Or on arvostettu kansainvälinen kilpailu, joka järjestetään kahden vuoden välein. Suomi on osallistunut kilpailuun vuodesta 1991. Viime vuonna Suomi sijoittui 6. sijalle, ja Suomen parhaat saavutukset kautta aikojen ovat kaksi 4. sijaa.

Kilpailukausi 2024-2025 starttaa ensi viikolla 26.9., jolloin Suomen edustajaksi valitaan Kespron messuilla järjestettävässä karsintakilpailussa joko Team Ismo Sipeläinen tai Team Mikko Pakola. Voittajajoukkue on sitoutunut harjoittelemaan Euroopan-karsintoja ja loppukilpailua varten täysipäiväisesti noin vuoden ajan. Joukkue on kolmihenkinen, ja siihen kuuluu aina kokki, avustaja ja valmentaja.

Finaalipaikasta kilpaillaan alueellisten karsintojen kautta, jotka pidetään Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa. Karsinnoissa kilpailijat toteuttavat kilpailutehtäviä, jotka mittaavat kilpailijoiden taitoja ja paineensietokykyä sekä näkemystä siitä, millaista on suomalainen ruoka maailman korkeimmalla tasolla. Karsintakilpailuissa tuomaristo arvioi muun muassa ruoan makua ja ulkonäköä sekä kokelaiden keittiötyöskentelyä. Euroopan-karsinnat järjestetään maaliskuussa 2024 Trondheimissa, ja finalistit osallistuvat loppukilpailuun Ranskan Lyonissa tammikuussa 2025.

”On ilo olla mukana tukemassa Suomen Bocuse d’Or -joukkuetta tässä kuuluisassa kisassa ja tuoda suomalaista ruokakulttuuria ja ruoanlaittotaitoa koko maailman tietoisuuteen. Toivomme, että tuomalla kisaa näkyvämmäksi Suomessa lisäämme samalla arvostusta alan työpaikoille ja sen huippuosaajille”, riemuitsee Salla Eklund, Lantmännen Unibaken Suomen markkinointijohtaja.

Lisätietoa:
Salla Eklund, Lantmännen Unibaken Suomen markkinointijohtaja, puh. +358 40 593 2664

Lantmännen Unibake

Lantmännen Unibake on johtava kansainvälinen leipomoyhtiö, joka kuuluu Lantmännen-konserniin. Valmistamme laadukkaita leipomotuotteita sekä food service- että vähittäiskaupan asiakkaille, palvellen kuluttajia ympäri maailman. Tavoitteemme on tehdä leipä- ja leivonnaistuotteista asiakkaillemme kannattavaa liiketoimintaa maukkaiden ja laadukkaiden tuotteidemme sekä innovatiivisten ratkaisujemme avulla. Toimintatapamme ovat vastuullisia ja noudatamme ruokaturvallisuuden laatustandardeja. Pääkonttorimme sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa, ja meillä on yli 30 leipomoa eri puolilla maailmaa. Tuotteitamme myydään yli 60 maassa. Tuotevalikoimamme koostuu niin kuluttajille kuin yritysasiakkaille suunnatuista tunnetuista tuotemerkeistä kuten Vaasan, Myllyn Paras, Schulstad, Bonjour, Pastridor ja Hatting. Lantmännen Unibaken liikevaihto on 1,2 miljardia euroa ja työntekijöitä on yli 6 000 yli 20 maassa. Yhtiön Suomen ja Baltian klusterin pääkonttori on Helsingissä, ja sen neljä leipomoa Hyvinkäällä, Joutsenossa, Vantaalla ja Sauessa Virossa työllistävät yli 500 ihmistä.

Appetite for more? Lue lisää osoitteessa www.lantmannenunibake.fi.