Layer Group vahvistaa pintakäsittelypalveluiden kokonaistarjontaa ostamalla Golvimportenin

Layer Group jatkaa tiellään kohti pintakäsittelypalveluiden kokonaisvaltaista toimittamista ostamalla boråsilaisen Golvimporten-yrityksen. Golvimportenin mukanaan tuoma kasvu on merkittävä investointi Layer Groupin lattiasegmenttiin, ja yritysosto on linjassa konsernin pintakäsittelypalveluiden kasvustrategian kanssa.

- Golvimporten on kunnioitusta herättävä yritys. Toimitusjohtaja Pierre Nilsson ja muu johto pyörittävät yritystä, jolla on ammattitaitoisia työntekijöitä, hyvä kannattavuus ja älykäs liiketoimintamalli. Heidän asiantuntemuksensa on tärkeä voimavara Layer Groupille, ja Golvimporten on juuri oikea yritys niihin visioihin, joita meillä on lattiapalveluiden kasvua varten", sanoo Layer Groupin toimitusjohtaja John Strand.

Golvimporten tunnetaan kattavasta lattiaurakointikonseptistaan, ja se on vakiinnuttanut asemansa suurten vähittäismyynti- ja päivittäistavarakauppaketjujen, koulujen ja lentokenttien luotettavana kumppanina. Tämän yritysoston myötä Layer Group valmistautuu kehittämään lattiasegmenttiä ja lisäämään yhteistyötä lattiapalveluja tarjoavien yritystensä välillä.

Kolmesta segmentistä – maalaus, teollisuusmaalit ja lattiat – koostuvan Layer Groupin vahvuus perustuu paikallisten yrittäjien voimaan. Lattiasegmentti saa Golvimportenista merkittävän vahvistuksen. Yritys on erikoistunut kivilattioiden (mosaiikkibetoni, keramiikka, luonnonkivi ja komposiitti) asennukseen ja huoltoon, mikä on houkutteleva lisä Layer Groupin palvelutarjontaan.

Golvimportenin myyntiorganisaatio ja korkeatasoinen konsepti vahvistavat konsernia ja mahdollistavat synergiaetuja ja yhteistyöhyötyjä muiden Layer Groupiin kuuluvien lattiapalveluyritysten kanssa kaikkialla Ruotsissa. Layer Groupin mallissa jokainen yritys on vastuussa paikallisesta brändistään, kun taas verkostot ja yhteistyöfoorumit ohjaavat kokonaiskehitystä. Golvimporten tuo lisää vauhtia tähän yhteistyöhön ja lattiasegmentin kasvuun.

- Liittyminen Layer Groupiin sopii meille täydellisesti. Kumppanuus tuntuu erittäin mielenkiintoiselta ja innostavalta. Olemme nyt osa konsernia, jonka tavoitteet ovat samat kuin meillä ja jossa voimme yhdessä jatkaa lattiasegmentin kehittämistä Pohjoismaissa. Teemme yhdessä merkittävän investoinnin ja suhtaudumme erittäin myönteisesti siihen, että meistä tulee osa Layer Groupia, sanoo Golvimportenin toimitusjohtaja, Pierre Nilsson.

Golvimporten
Golvimportenilla on yli 50 vuoden kokemus, ja se on johtava kestävien lattiapäällysteiden toimittaja. Yritys on vakiinnuttanut asemansa suurten kauppaketjujen kumppanina sekä julkisissa hankkeissa ja infrastruktuurikohteissa, joissa lattiat ovat kovalla kulutuksella. Yrityksen ”Säljande golv®” -liiketoimintakonseptissa (suomeksi ”Myyvät lattiat”) keskitytään tarjoamaan kokonaisratkaisuja lattiaurakointiin, mukaan lukien kunnostus- ja hoitopalvelut, joissa sujuva ja tehokas toteutus on asiakkaille ensiarvoisen tärkeää. Kokonaisratkaisukonsepti luo Golvimportenille mahdollisuuksia säännölliseen tulovirtaan ja hyvään kannattavuuteen.

Noin 140 miljoonan Ruotsin kruunun liikevaihdollaan Golvimporten on merkittävä toimija lattia-alalla, erityisesti kestävien lattioiden, kuten mosaiikkibetonin, keramiikan, luonnonkiven ja komposiitin osa-alueilla. Golvimportenin liiketoimintaan kuuluvat kivilattioiden urakointipalvelujen lisäksi myös huoltopalvelut, kivilattioiden ja materiaalien myynti ulkopuolisille yritysasiakkaille sekä perinteiset laatoitukset esimerkiksi asunto-, koulu-, terveydenhuolto- ja hotellihankkeissa.

Lisätietoja:

John Strand
John Strand, toimitusjohtaja
john.strand@layergroup.se
+46 70-233 07 69

Layer Group

Layer Group on Ruotsin suurin pintamaalauspalveluihin erikoistunut konserni. Se koostuu johtavista paikallisista yrityksistä, joilla on motivoituneet yrittäjät ja vahvat tavaramerkit. Konserni perustettiin toukokuussa 2020, ja se on valtakunnallinen toimija, joka pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluja sekä suurille että pienille asiakkaille erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien alalla.

Layer Groupilla on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää, ja sen liikevaihto on hieman yli 2,3 miljardia kruunua. Konserni toimii koko Ruotsissa etelärannikon Trelleborgista ja pohjoisen Kiirunaan sekä suuressa osassa Suomea. Layer Groupin omistavat yrittäjät sekä pohjoismaiset Litorina- ja Bragnum Invest -sijoitusyhtiöt, jotka yhdessä ovat suurimmat omistajat. Litorina ja Bragnum ovat sijoitusyhtiöitä, jotka sijoittavat pieniin ja keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin ja kehittävät niistä yhdessä johdon kanssa alansa johtavia yrityksiä kasvun, kannattavuuden parantamisen ja ammattimaisuuden lisäämisen kautta.

Avainsanat:

Pikafaktat

Layer Group fortsätter att bereda väg mot att vara en komplett ytskiktsleverantör genom förvärvet av Boråsföretaget Golvimporten.