• LeadDesk Oyj/

Yritysjärjestely, jossa LeadDeskin suoramarkkinointikohderyhmiä tarjoava tytäryhtiö Leadventure ja Fonectan kohderyhmäpalvelut yhdistyvät, on saatu päätökseen

Yhtiötiedote 31.10.2019 kello 14.00

Yritysjärjestely, jossa LeadDeskin suoramarkkinointikohderyhmiä tarjoava tytäryhtiö Leadventure ja Fonectan kohderyhmäpalvelut yhdistyvät, on nyt saatu päätökseen. LeadDesk Oyj:n (”LeadDesk”, ”Yhtiö”) tytäryhtiö Leadventure Oy (”Leadventure”) on ostanut Fonecta Oy:ltä (”Fonecta”) kohderyhmäpalvelua tarjoavan liiketoiminnan. Samassa järjestelyssä LeadDesk on myynyt LeadCloud-palvelustaan (”LeadCloud”) tunnetun Leadventuren Rootfon Oy:lle (”Rootfon”), jonka omistajina ovat Juuri Partners Oy (”Juuri Partners”), LeadDesk ja Leadventuren avainhenkilöitä. LeadDesk on samassa yhteydessä ostanut Fonectan suoramarkkinointikohderyhmäpalveluihin kuuluneen tekstiviesti-liiketoiminnan kokonaisuudessaan ja solminut kolmivuotisen yhteistyö- ja lisenssisopimuksen Leadventuren kanssa.

Yritysjärjestelyssä LeadDesk myi Leadventuren Rootfonille ja sai osakekannan myynnissä 2 109 tuhatta euroa, josta käteisvastikkeena 1 304 tuhatta euroa ja Rootfon Oy:n osakkeita mitkä vastaavat noin 15,0 % omistusosuutta Rootfonista tehtävien transaktioiden jälkeen. Samassa yhteydessä LeadDesk on solminut kolmivuotisen yhteistyö- ja lisenssisopimuksen LeadVenturen kanssa, jonka mukaisesti LeadDesk toimittaa ekosysteemipalveluja Leadventurelle 300 tuhannen euron arvosta vuosittain. Samassa yhteydessä LeadDesk ostaa Fonectan kuluttajakohderyhmäpalvelua tarjoavan tekstiviesti-liiketoiminnan 200 tuhannen euron kauppahinnalla. Ostettavan tekstiviesti-liiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2018 noin 595 tuhatta euroa. Järjestelyllä ei ole vaikutusta Yhtiön antamiin näkymiin vuodelle 2019.

Yritysjärjestelyn keskeisimmät edut

1. Yritysjärjestely tukee LeadDeskin keskittymistä ydinliiketoimintaansa, jonka kasvu ja kannattavuus pohjautuvat:

•  LeadDesk-pilvipalveluun,
  •  Jatkuvalaskutteiseen SaaS-liiketoimintamalliin,
  •  Pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin sekä
  •  Menestyksellisesti toteutettuun kansainväliseen laajentumiseen

2. Järjestelyn myötä Leadventuresta tulee yksi suurimmista suomalaisista kohderyhmäpalveluihin keskittyvistä yrityksistä

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö. Yhtiön asiakkaita ovat erityisesti suurivolyymisen myynnin ja asiakaspalvelun yritykset, usein contact center -palveluita tuottavat yhtiöt. Muita merkittäviä asiakastoimialoja ovat esimerkiksi media, turvallisuuspalvelut, energia-ala, tietoliikenne, talouspalvelut ja markkinatutkimus. LeadDeskilla on toimistot kuudessa maassa Pohjois-Euroopassa ja LeadDesk-pilvipalvelua käytetään yli 34 maassa.