Lexus: ylivoimainen kokonaistyytyväisyys näkyy Merkkien Merkki 2016 -voitossa

Lexus voitti jo kahdeksannen kerran yksityisautoilijoiden tyytyväisyyttä mittaavan Merkkien Merkki -tutkimuksen. Tuulilasi-lehden teettämä tutkimus kertoo suomalaisasiakkaiden tyytyväisyydestä autoonsa, oman merkin myynti- ja huoltopalveluihin sekä sitoutumisesta automerkkiin. Lexus voitti tänä vuonna kaikki mitatut osa-alueet.

Lexus on kehittänyt palvelukokonaisuuden, joka todistetusti pystyy takaamaan asiakkaiden poikkeuksellisen korkean tyytyväisyystason. Tuulilasi-lehden 15/2016 Merkkien Merkki -tuloksista kertovassa artikkelissa todetaan: ”Ehkäpä Lexuksella on jokin salainen resepti, jonka vain Lexuksella ajavat tietävät”.

Asiakkaiden laaja-alainen tyytyväisyys Lexus-autoiluun näkyy tutkimuksen kaikilla osa-alueilla. Merkki ei ainoastaan voittanut kokonaispisteissä, vaan oli ykkösmerkki kaikilla neljällä osa-alueella. Merkkien Merkki -voitto oli järjestyksessä jo kahdeksas. Lexus on saanut lukuisia vastaavia tuloksia ja tunnustuksia muiden Euroopan maiden lisäksi esimerkiksi Yhdysvalloissa.

- Tällainen pitkäkestoinen menestys kertoo siitä, että olemme tehneet vuosien varrella monta asiaa hyvin ja oikein. Poikkeuksellisen korkealuokkaiset automallit ovat tietysti se lähtökohta jolle tällaista tyytyväisyyttä voidaan edes lähteä rakentamaan, mutta sen lisäksi jokainen verkostomme työntekijä on ensiluokkaisen asiakastyytyväisyyden takana päivittäisellä tasolla, Lexus Finlandin maajohtaja Heikki Laukkanen iloitsi vastaanottaessaan Merkkien Merkki -palkinnon.

Lexuksen palveluverkosto on lokakuussa laajentunut merkittävästi maassamme. Nyt Lexus Kaivokselan rinnalla myynti- ja huoltopalveluja tarjotaan Jyväskylässä, Oulussa, Raisiossa, Tampereella ja Vaasassa. Korkea motivaatio ja systemaattinen koulutusjärjestelmä takaavat, että saavutettu toiminnan taso pysyy huipulla vaikka merkin aktiivinen reviiri ja volyymit kasvavat Suomessa. Seuraava Suomessa nähtävä Lexus-uutuus on uudistuva IS-malli, joka saadaan esittelyyn tammikuussa 2017.

Lexus Finlandin mediapankki:   http://news.cision.com/fi/lexus